حریفان ایران در جام ملتهای بسکتبال آسیا دست به کار شده و کار خود را با برنامه ریزی برای اردوها و بازیهای اروپایی شروع کردند.
کد خبر: ۵۶۸۵۹۹
حریفان شرق و غرب بسکتبال ایران در تدارک

تیم ملی فیلیپین میزبان مسابقات جام ملتهای بسکتبال آسیا با 13 بازیکن تمرینات آماده سازی برای این دوره از بازیها را شروع کرد. فیلیپینی ها که بعد از چهار دهه شانس میزبانی این مسابقات را پیدا کردند، برنامه 61 روزه ای را زیر نظر "چات ریس" سرمربی جدید خود شروع می کنند.

تیم ملی فیلیپین معروف به "اسمارت گیلاس" اردوی آماده سازی جام ملتها را از کشور لیتوانی با شش بازی دوستانه شروع می کند. این تیم دو بازی دوستانه مقابل تیم ملی لیتوانی خواهد داشت که برای جام ملتهای اروپا 2013 (یوروبسکت) آماده می شود.

مارکوس دوتیت بازیکن تبعه فیلیپین در این دوره از جام ملتها هم در ترکیب این تیم حضور دارد.

فیلیپینی ها با توجه به میزبانی بازیها امیدوار به قرار گرفتن در رده سوم و صعود به جام جهانی هستند.

برنامه شلوغ چینی ها تا جام ملتها

تیم ملی چین تمرینات آماده سازی برای دفاع از مدال طلای جام ملتها را زیر نظر پاناگیوتیس جیاناکیس مربی جدید این تیم شروع کرد.

چین بازیهای دوستانه ی پیش از جام ملتها را با دو دیدار تدارکاتی مقابل استرالیا آغاز کرده و بعد از آن در جام استانکوویج با تیمهای اوکراین، استرالیا، آرژانتین، آلمان، نیجریه و پورتوریکو رقابت می کند.

مسئولان چین به دنبال دو رویارویی با حریفان اروپایی هم هستند که تا قبل از اعزام تیم به فیلیپین در برنامه این تیم قرار می گیرد.

برنامه مشابه اردن با ایران

تیم ملی اردن برای جام ملتهای آسیا برنامه ای مشابه با ایران دارد. اردنی ها ابتدا اردویی در کشور ترکیه بر پا می کنند و پس از آن اواسط تیرماه در جام ویلیام جونز شرکت می کنند.

با توجه به عملکرد بسیار ضعیف رشیم رایت بازیکن آمریکایی اردن در جریان مسابقات غرب آسیا, مسئولان این تیم از مدتی قبل به دنبال تغییر بازیکن تبعه خود هستند که در این میان با آندره امت یکی از بهترین بازیکنان امتیاز آور لیگ لبنان به توافق رسیده اند اما با توجه به سختی کارهای مربوط به تبعه کردن یک بازیکن در اردن، رشیم رایت نیز وارد اردوها می شود تا در صورت نرسیدن امت، وضعیت رایت از سوی مربی جدید سنجیده شود.

طبق قوانین اردن، شخص پادشاه این کشور باید پاسپورت اتباع خارجی را تایید کند که گرفتن این تاییدیه کار آسانی نیست.

گفتنی است لبنان یکی دیگر از حریفان آسیایی ایران، هنوز درگیر لیگ داخلی بوده و خبری از تیم ملی این کشور نیست.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها