اختصاص 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات به طرحهای معدنی خوزستان

براساس تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور در کارگروه توسعه بخش معدن که در خوزستان تشکیل شد، اختصاص 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات از منابع صندوق توسعه ملی به طرحهای معدنی این استان به تصویب رسید.
کد خبر: ۵۶۸۲۵۲
اختصاص 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات به طرحهای معدنی خوزستان

مطالعه استحصال مواد معدنی استراتژیک از شورابه‌های همراه نفت (از جمله لیتیوم) توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران، مطالعه کاربردی وضعیت ذخایر دولومیت و کربنات استرانسیوم و استحصال منیزیم از آن توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران از دیگر مصوبات کارگروه توسعه بخش معدن در این استان بوده است.

همچنین مطالعه وضعیت املاح معدنی و فرآوری و استحصال مواد معدنی از آن در نوار ساحلی از طریق بخش غیردولتی و در صورت عدم استقبال متقاضی بخش غیردولتی توسط سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با تأمین اعتبار لازم از محل درآمد حقوق دولتی معادن با تأیید وزیر صنعت، معدن و تجارت از جمله بندهای این مصوبه است که اجرای آن برعهده ستاد اجرایی توسعه بخش معدن استان است.

در بخش دیگری از این مصوبه نیز بر مطالعه و تهیه طرح‌ جامع معادن و صنایع معدنی خوزستان توسط ستاد اجرایی توسعه بخش معدن استان تا پایان سال جاری با تأمین اعتبار لازم توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و تهیه نقشه‌های پایه زمین شناسی، شناسایی، پی‌جویی و اکتشاف عمومی استان در اجرای ماده (157) قانون برنامه پنجم توسعه توسط سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور از محل اعتبارات مربوط حداکثر ظرف مدت 3 سال مورد تاکید قرار گرفته است. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها