بازتاب خارجی اولین مناظره تلویزیونی نامزدها

اولین دور مناظره‌های رادیو تلویزیونی نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری علاوه بر بازخوردهای مختلف داخلی، بازتاب گسترده‌ای نیز در رسانه‌های بین‌المللی داشت.
کد خبر: ۵۶۸۱۷۶
بازتاب خارجی اولین مناظره تلویزیونی نامزدها

بعدازظهر روز جمعه اولین دور مناظره‌های انتخاباتی با موضوع مسائل اقتصادی برگزار شد. مناظره‌ای که شاید بتوان آن را بیشتر یک تجربه خواند. رسانه‌های مختلف خارجی و بین‌المللی به طور گسترده‌ای به بازتاب این مناظره پرداختند.

 شبکه روسیا الیوم گزارش داد؛ این مناظره اولین مناظره در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است که میان همه نامزدها به صورت دسته‌جمعی برگزار شده است.

روزنامه «دیلی استار» لبنان با بازتاب مناظره روز جمعه نامزدهای ریاست جمهوری کشورمان نوشت که تاکید بر لزوم کاهش وابستگی اقتصاد ایران به نفت و روی آوردن به بخش‌های «غیر نفتی» به منظور شکوفایی هرچه بیشتر اقتصاد آن کشور نکته‌ای بود که تمامی نامزدهای انتخاباتی در آن اتفاق نظر داشتند.

«خبرگزاری رویترز» نیز با بازتاب این مناظره تلویزیونی که با تلاش صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران انجام شد خاطرنشان کرد که تاکید این دور از مناظره بر مسائل «اقتصادی» و برنامه رویکرد هر یک از نامزدها به منظور غلبه بر چالش‌های اقتصادی ایران بود.

شبکه خبری فرانسوی «فرانس 24» نیز با بازتاب این مناظره به محترمانه بودن جو حاکم بر مناظره و رعایت «اخلاق‌مداری» از جانب هر یک از نامزدها اذعان کرده و تصریح کرد «نامزدهای ریاست جمهوری در جریان برگزاری مناظره از یکدیگر انتقاد می‌کردند اما مرز این انتقادها حفظ شد و به توهین به یکدیگر کشیده نشد.»

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست هم دیگر رسانه خارجی بود که این مناظره را بازتاب داد و نوشت: در مناظره‌ای چهار ساعته نامزدهای ریاست جمهوری ایران بر اقتصاد تمرکز کردند.

یورو نیوز هم گزارش داد: نخستین مناظره انتخاباتی و تلویزیونی هشت نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران برگزار شد. سه مناظره زنده انتخاباتی ایران این‌بار با حضور تمامی نامزدها برگزار می‌شود و در نخستین دور نامزدها به پرسش‌های اقتصادی پاسخ گفتند.

صدای آمریکا، شبکه الجزیره، شبکه‌ ای‌بی‌سی‌ نیوز و فاکس نیوز آمریکا، روزنامه کریستین ساینس مانیتور،‌ واشنگتن تایمز و العربیه دیگر رسانه‌‌هایی بودند که این مناظره را بازتاب دادند. ( روابط عمومی رسانه ملی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها