برنامه‌های فرهنگی و هنری بسیاری با یاد و خاطره رهبر کبیر انقلاب امروز و فردا برگزار می‌شود

روایت هنرمندان از امام مهربانی

در آستانه بیست‌و‌چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی‌(ره) هنرمندان و اهالی قلم هم همراه با مردم ایران با اجرای برنامه‌های متنوع و متعدد در مراکز فرهنگی و هنری یاد‌وخاطره رهبر کبیر انقلاب اسلامی را گرامی می‌دارند.
کد خبر: ۵۶۸۱۷۲

به گزارش جام‌جم، اجرای تئاتر، شب‌های شعر، نمایشگاه عکس و پوستر و ایستگاه‌های نقاشی از جمله برنامه‌هایی است که در مراکز فرهنگی و هنری شهر تهران مانند برج میلاد، فرهنگسراها، حوزه هنری، تالار وحدت و حتی مترو برگزار‌می‌شود.

«3 دیدار» با امام(ره)

تاکنون از زندگی رهبران معنوی جهان نمایش‌های بسیار‌کمی روی صحنه رفته است؛ امسال یک گروه نمایشی در اقدامی جالب زندگی امام خمینی (ره) را در نمایش «دره‌گل‌زرد» روی صحنه برده‌اند.

این نمایش با اقتباس از کتاب «3 دیدار» زنده‌یاد نادر‌ابراهیمی از دوازدهم خرداد در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته است. این تئاتر گوشه‌ای از زندگی حضرت امام خمینی (ره) از کودکی تا آشنایی با آیت‌الله کاشانی و تنها دیدار ایشان با محمدرضا پهلوی را روی صحنه می‌برد تا مخاطبان خود را با ابعاد شخصیتی حضرت امام آشنا کند.

این نمایش به کارگردانی مهدی حاصل‌پور و با بازی بهمن‌عباسپور، کیومرث قنبری آذر، حامد دولت‌آبادی، مجتبی بتوندی، مهسا ایرج‌پور، مینا پناهی و محسن روشنی هر شب ساعت 19:30 روی صحنه می‌رود. این نمایش اجرای خود را تا بیست‌وچهارم خرداد ادامه خواهد داد.

روایت پوسترها و عکس‌ها

سومین جشنواره «دل دیده» هم که چند سالی است در ایام ارتحال حضرت امام برگزار می‌شود، آثار عکاسی و پوستر هنرمندان درباره رهبر کبیر انقلاب را در خانه هنرمندان ایران به نمایش گذاشته است. این جشنواره که به همت ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران و خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود، اهدافی چون معرفی ابعاد معنوی و شخصیتی امام (ره) نمایش جلوه‌های حضور علاقه‌مندان امام (ره) در مراسم‌های بزرگداشت ایشان، نمایش محبوبیت حضرت امام (ره) نزد مردم و تجلیل از هنرمندانی که در ترسیم سیمای حضرت‌امام(ره) به مردم نقش داشته‌اند را دنبال می‌کند.

این آثار به مدت یک هفته در گالری خانه هنرمندان به‌نمایش گذاشته می‌شود. آثار برگزیده علاوه بر خانه هنرمندان ایران در نیمه دوم خرداد روی بیلبوردهای شهری هم به‌نمایش درخواهد آمد. معاونت فرهنگی، هنری موسسه تنظیم و نشرآثار امام خمینی(ره) هم مانند هر سال نمایشگاه‌ها و برنامه‌هایی را برای بزرگداشت ایشان برگزار خواهد کرد که می‌توان به نمایشگاهی اشاره کرد که در فضای 280 متری برج میلاد برپا شده و در آن آثار خوشنویسی درباره ایشان ارائه شده است، همچنین در این برج، ایستگاه نقاشی با موضوع سیمای امام خمینی(ره) دایر شده است.

در چهار ایستگاه پر رفت‌و‌آمد متروی تهران هم از جمله حرم‌مطهر، امام خمینی، دروازه‌دولت و راه‌آهن پوسترهای ویژه‌ای به نمایش درآمده است.

شب شعر امام مهربانی

شب شعر «امام مهربانی» هم طبق سال‌های گذشته در فرهنگسرای ابن‌سینا واقع در شهرک غرب با حضور شاعران و چهره‌های ادبی با محوریت زندگی و شخصیت امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد و محمدعلی بهمنی، حمید سبزواری، عبدالجبار کاکایی، مشفق کاشانی، مصطفی محدثی‌خراسانی، امیر عاملی، کوروس احمدی و عباس براتی‌پور از جمله مهمانان این نشست ادبی هستند. ویژه‌برنامه «چشمانی که بسته نشد» با موضوع روایتگری بصیرت شهدا و راه امام(ره) و دینی که امروز به گردن ماست، هم در قالب سه ایستگاه روایتگری در سه نقطه گلزار شهدا برگزار می‌شود. ارائه محصولات فرهنگی، مسابقه عکاسی و پیامکی، برپایی غرفه «کودک و امام(ره)»، ایستگاه گفت‌وگو و اجرای برنامه‌های رادیو رضوان از دیگر برنامه‌های جنبی این ویژه‌برنامه است.

یاد امام در خانه عکاسان و تالار وحدت

نمایشگاه عکس دیگری هم با عنوان «ارتحال امام (ره)» روز شنبه در خانه عکاسان ایران افتتاح شد. این نمایشگاه در گالری شماره 2 خانه عکاسان ایران گشایش یافته و آثار هنرمندانی چون فتح‌الله محمودی، یوسف گرامی، سیدجواد سیدآبادی و حشمتی را به نمایش گذاشته است. این نمایشگاه تا بیست‌ونهم خرداد، شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 19 دایر خواهد بود.

یادواره هنری طلوع خرداد هم از دیگر برنامه‌هایی است که این روزها در تالار وحدت به مناسبت پنجاهمین سالگرد قیام ۱۵ خرداد برگزار خواهد شد. برگزاری کارگاه‌های هنری، نمایشگاه خوشنویسی و نمایش‌های خیابانی با موضوع پیام ۱۵خرداد و قیام امام خمینی(ره) از جمله برنامه‌های این رویداد فرهنگی خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها