گزارش

آغاز مسابقات بین‌المللی قرآن کریم

سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم روزگذشته با حضور نخبگان قرآنی جهان اسلام و جمعی از مسئولان قرآنی و فرهنگی کشورمان به طور رسمی در سالن اجلاس سران تهران گشایش یافت.
کد خبر: ۵۶۷۴۹۶

به گزارش جام‌جم، مراسم افتتاحیه این مسابقات با حضور قاریان و حافظان بیش از 70 کشور جهان و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، مسئولان عالی کشور، وزرا، سفرا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جامعه قرآنی برگزار شد.

همزمان با برگزاری این دوره از مسابقات، چهارمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی و هفتمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد.

قرار است مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات همزمان با مبعث پیامبر اکرم(ص) در روز هفدهم خرداد برگزار شود.

وحید وکیلی، نماینده ایران در رشته قرائت در سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است که درباره رقبای خود گفت: همه ساله در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم قاریانی که از کشورهای مصر، اندونزی، فیلیپین و آفریقای جنوبی حضور دارند از سطح بسیار بالایی برخوردار هستند و در واقع می‌توان نمایندگان این کشورها را به عنوان رقبای نمایندگان ایران در رشته‌های حفظ و قرائت دانست.

وکیلی با تاکید بر این‌که تلاش خود را برای کسب مقام نخست در این دوره از مسابقات بین‌المللی کرده است، گفت: برای حضور در سی امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم آمادگی کامل دارم و به امید خداوند برای کسب رتبه نخست در رشته قرائت تمام توان خود را به کار خواهم گرفت.

روز گذشته همزمان با برگزاری مراسم افتتاحیه، اسامی داوران خارجی و بین‌المللی مسابقات هم اعلام شد و بر این اساس داوران قرآنی از کشورهای سودان، الجزایر، اندونزی، سوریه، لبنان، مصر، عراق، تونس و مالزی آمادگی خود را برای حضور در مسابقات اعلام کرده‌اند.

عبدالمنعم احمد محمد عمر (سودان)، دکتر کمال قده (الجزایر) جنیدین ادریس (اندونزی)، رضوان دوریش (سوریه)، عادل خلیل محمود (لبنان)، سید علی عبدالمجید عبدالسمیع (مصر)، باسم دخیل مراد العابدی (عراق)، الهادی بن محمد روشو (تونس)، احمد محمد احمد عامر (مصر) و محمد طاهر بن عبدالمناف (مالزی) به عنوان داوران مطرح بین‌المللی در سی امین دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن حضور خواهند داشت.

امسال قرار است از 30 مقاله و پژوهش برتر تجلیل شود، همچنین از 14 بانوی فعال و نخبه قرآنی در 12 عرصه هم قدردانی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها