رئیس سازمان صداوسیما به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری توصیه کرد که خود را برای مناظره ها آماده کنند زیرا در این برنامه بر خلاف دیگر برنامه های تبلیغاتی سوالات دقیقی از آنها خواهیم داشت.
کد خبر: ۵۶۷۱۹۵
مناظره های جذابی خواهیم داشت

مهندس سید عزت الله ضرغامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این که آیا مجری مناظره ها شما هستید ، گفت: ‌این یک شوخی است این همه موضوع در مملکت هست سوال دیگری نیست؟

رئیس سازمان رسانه ملی در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از حضور مردم در انتخابات چیست؟ گفت : تا ببینیم خداوند دل های مردم را به سمت چه کسی هدایت می کند ان شاء‌الله نتیجه بسیار خوشی خواهد داشت.

وی درباره برنامه های انتخاباتی نامزدها در صداوسیما گفت: ‌نامزدها آن طور که خودشان می گویند هم از نظر برنامه ها و هم از نظر همکاری که با آنها صورت می گیرد خیلی رضایت دارند و ما هم از آنها راضی هستیم.

ضرغامی افزود:‌ به رغم محدودیت زمانی و با این که نامزدها برنامه فشرده ای دارند ولی تا اینجا کارها بسیار خوب پیش رفته است.

وی ادامه داد: از روزی که وزارت کشور اسامی را اعلام می کند تا روز پایان تبلیغات دوره محدودی است ، همچنین برنامه های زنده مشکلات خاص خود را دارد و برای تهیه هفت برنامه تولیدی در سیما و پنج برنامه تولیدی در صدا و ضبط آنها باید وقت گذاشته شود.

ضرغامی گفت: با همه اینها همکاری نامزدها خوب است و هیچ مشکلی نیست و ما هم سعی کردیم در صورت نیاز آنها به جابه جایی وقت ضبط، کمک کنیم.

وی همچنین درباره حذف بخشی از برنامه آقای رضایی افزود: در این باره سانسور معنی ندارد و موضوع هیچ ربطی به صداوسیما ندارد بلکه بر عهده کمیته تبلیغات ستاد انتخابات است که کمیته ای قانونی متشکل از نمایندگان وزارت کشور، شورای نگهبان، شورای نظارت بر سازمان صداوسیما و دادستانی است که با سعه صدر برنامه ها را می بینند و با حفظ سخنان کاندیداها، برنامه ها را رصد می کنند.

ضرغامی گفت:  فردی که درباره برنامه اش انتقاد داشته، کلمه ای گفته بود که به امنیت ملی و قومیت ها مربوط می شد و حذف آن کمک بسیار بزرگی به این فرد و به نفعش بود زیرا واقعا قومیت ها در کشور جایگاه والایی دارند.

وی درباره قطع برنامه آقای عارف هم افزود: مشکل بسیار کوچک فنی بود که اگر دوستان ما همان جا سوال می کردند می گفتم چون 4-5 دقیقه تاخیر اشکال نداشت و می توانستند با تاخیر ادامه دهند ولی نگران شدند.

ضرغامی گفت: از بس ما تاکید می کنیم عدالت باید رعایت شود و به هیچ وجه نباید تفاوت باشد، به خاطر این 4-5 دقیقه رئیس شبکه نگران شد و برنامه را نگه داشت تا در زمان دیگری پخش شود.

وی ادامه داد: ‌اگر از من می پرسیدند می گفتم اشکالی ندارد و با زیرنویس می توانستند ادامه دهند خود آقای عارف هم توجیه هستند و مشکلی وجود ندارد.

رئیس رسانه ملی درباره معرفی نشدن مجری مناظره ها نیز گفت: اجازه دهید همه چیز بکر باشد ان شاء الله همان روز مناظره هم مجری و هم دکور معرفی می شود.

وی درباره روز و ساعت مناظره نیز گفت:‌مناظره ها ساعت 4 بعد از ظهر روزهای 10- 15 و 17 خرداد که سه روز تعطیل است برگزار می شود که موضوع روز اول، اقتصادی است.

ضرغامی به نامزدها توصیه کرد خود را برای این گفتگو آماده کنند زیرا گفتگوهای دیگری که انجام می دهند تا حد زیادی یکطرفه است و هر چند از آنها سوال می شود ولی آنها یکطرفه پاسخ می دهند و بنا نداریم نامزدها را درباره مطالبی که می گویند به چالش بکشیم.

وی افزود:‌ در مناظره ها به مجری اجازه داده ایم در مورد مطالبی که نامزدها می گویند سوالات دقیق تر بپرسد و برنامه اجرایی آنها را بخواهد علاوه بر این خود نامزدها هم از همدیگر انتقاد دارند.

رئیس رسانه ملی گفت: نامزدها باید برای مناظره ها فرصت بگذارند، آمار و ارقام خود را دقیق کنند و بدانند درباره مهمترین مسائل کشور مانند اشتغال، تورم و رشد اقتصادی سوالات دقیق داریم، برنامه هایشان را می خواهیم و نقاط ضعف و قوت برنامه هایشان را ارزیابی می کنیم.

ضرغامی افزود: چقدر خوب است در این گفتگوها نامزدها اگر می بینند نامزد دیگری برنامه خوبی ارائه می دهد و آنها قانع می شوند همانجا اعلام کنند  اگر رئیس جمهور شدند به آن برنامه توجه می کنند.

وی گفت: مطمئنم مناظره ها بسیار سازنده و جلوه ای از دانشگاه عمومی خواهد شد و آگاهی های عمومی بسیاری از مردم به ویژه جوانان با دیدن مناظره ها بالا خواهد رفت.

رئیس رسانه ملی افزود: مطمئنم مناظره ها جزو پربیننده ترین و جذاب ترین و آگاهی بخش ترین برنامه ها خواهد شد البته هر چقدر نامزدها با آمادگی بیایند این فضا بهتر آماده می شود.

ضرغامی درباره استقبال از برنامه های پخش شده نامزدها تاکنون نیز گفت:‌ این برنامه ها خوب بوده و چند جلسه که بگذرد نظر سنجی هایمان می تواند دقیق تر باشد.

رئیس رسانه ملی با اشاره به جلسه امروز هیئت دولت افزود:‌در این جلسه درباره برنامه های تبلیغاتی نامزدها صحبت شد و اینکه بسیاری از نامزدها در این گفتگوها سعی در نقد دولت دارند و این برای دولت مظلومیت می آورد.

وی گفت: ‌اصل این حرف، درست است منتهی در هر دوره ای این اتفاق می افتد و به نظر من بهترین موضع را رئیس جمهور داشت که فرمود این برنامه ها بسیار خوب و نشان دهنده آزادی در کشور و حتما مفید است.

ضرغامی افزود:‌ رئیس جمهور به من گفت اگر این برنامه ها را چند بار هم تکرار کنید ، برای همه ما و دولت، خیلی خوب است.

وی گفت:‌ ما قانونا نمی توانیم این کار را انجام دهیم اما موضع رئیس جمهور، بسیار خوب بود که تشکر می کنند.

ضرغامی افزود: این فضایی که نامزدها به راحتی حرف هایشان را بزنند تحلیل کنند و آنجا هم که لازم شد وضع موجود را آسیب شناسی کنند، طبیعی است و برای روشن کردن جامعه در باره برخی ادعاها که صورت می گیرد ، فرصت وجود دارد و عجله ای نیست که زودتر جواب بدهیم.

وی درباره بخش دیگری از صحبت های آقای روحانی هم گفت:‌ این که از ما در باره اختصاص وقت به آقای احمدی نژاد در مناظره های سال 88 ایراد می گیرند، باید بگویم آن 20 دقیقه وقت اضافه، قانونی بود و کاملا قانونمند عمل شد چون طبق قانون و مصوبه کمیسیون تبلیغات اگر در مناظره ها راجع به فرد دیگری که در جلسه نیست ، مطلبی گفته شود باید فضا به این فرد داده شود لذا مجموعه صحبت هایی که نامزدها در سال 88 داشتند حدود 20 دقیقه شد که آقای احمدی نژاد هم از آن استفاده کرد پس اگر منظور از عدالت این است، رعایت شده است.

وی در پاسخ به این نظر که از همه جناح ها در صداوسیما استفاده نمی شود ، گفت:‌این تقسیم بندی دقیق نیست و در بسیاری از موضوع ها تلاش می کنیم از همه صاحبنظران تا آنجا که امکان دارد دعوت شود.

ضرغامی افزود: بعضی مواقع نیز از دوستان دعوت می شود درباره موضوعی کارشناسی صحبت کنند اما آنها به بحث های حیدری نعمتی وحاشیه ای می پردازند حال آن که مخاطب منتظر آنها نیست.

ضرغامی گفت: بسیاری از کسانی که در طول سال به صداوسیما می آیند و صحبت می کنند گرایش های مختلف سیاسی دارند و اکنون هم معتقدم در رقابت هشت نامزد ریاست جمهوری درست است که از همه طیف های سیاسی اعم از کارگزاران واصلاح طلبان و اصولگرای سنتی و نوگرا و معتدل هستند اما آنچه مردم پیگیری می کنند رقابت بین برنامه هاست و باید ببینند نامزدها جدا از گرایش سیاسی چه برنامه قابل قبولی ارائه می کنند و چقدر توانایی اجرای آن را دارند.

رئیس رسانه ملی افزود: ما اگر می خواهیم رشد کنیم باید به این سمت برویم و صداوسیما نیز همواره تلاش کرده است تمام کسانی که نظر کارشناسی وحرفی برای گفتن دارند در برنامه های مختلف حضور داشته باشند.(واحد مرکزی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها