ژاک روگ: تصمیمی برای بقای کشتی در المپیک نیست

سران ورزشی دنیا در سن‌پترزبورگ روسیه گرد هم جمع می‌شوند تا در یک همایش جهانی موضوعاتی را مطرح کنند که آینده جنبش المپیک را دگرگون خواهد کرد.
کد خبر: ۵۶۶۵۸۷

به گزارش ایرنا، در این همایش رقابت برای ریاست این کمیته، پیشنهاد برای میزبانی المپیک ۲۰۲۰ و سرنوشت کشتی سه موضوع اصلی است که مطرح خواهد شد.

در این میان بدون شک یکی از محورهای اصلی این جلسات، تصمیم فردای هیأت اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک در مورد رشته‌هایی است که باید از المپیک ۲۰۲۰ حذف یا در آن گنجانده شود.

کشتی سه ماه بعد از پیشنهاد غیرمنتظره حذف از این بازی‌ها، اکنون شانس آن را خواهد داشت که دوباره در برنامه المپیک ۲۰۲۰ قرار بگیرد. بیس‌بال و سافت‌بال، کاراته، اسکیت، صخره‌نوردی، اسکواش، موج‌سواری و ووشو رشته‌های دیگری است که برای ورود به المپیک در نظر گرفته شده است.

قرار است هر یک از این رشته‌ها در نشست هیأت اجرایی، جلسه معرفی را پشت درهای بسته داشته باشند. کمیته بین‌المللی نیز در مجمع عمومی خود در بوئنوس‌آیرس آرژانتین که شهریور ماه برگزار می‌شود، تصمیم نهایی را در مورد آنها اتخاذ خواهد کرد.

در آستانه این اجلاس ژاک روگ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک با ستایش از اقدامات فیلا، عکس‌العمل فدراسیون جهانی کشتی را نسبت به خبر حذفش از رشته‌های المپیکی خوب توصیف کرد و گفت: فیلا قویا متوجه شد که دلیل کنار ماندنش چه بوده و واکنشی نشان داد که پیش از این باید به‌طور طبیعی آن را انجام می‌داد. آنها عملکرد خوبی داشتند، اما این حرف به این معنی نیست که حضور کشتی بین رشته‌های نهایی که به کنگره بوئنوس‌آیرس آرژانتین می‌روند، تضمین شده باشد. باید ببینیم کمیته اجرایی IOC در مورد هر هشت رشته چه تصمیمی می‌گیرد.

موضوع دیگری که در نشست هیأت اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک مطرح خواهد شد، مساله ریاست این کمیته است. ژاک روگ که سال ۲۰۰۱ جانشین خوآن آنتونیو سامارانش شد، شهریور امسال بعد از ۱۲ سال از این سمت کنار می‌رود. در دو هفته گذشته پنج نفر تمایل خود را برای جانشینی او اعلام کرده‌اند. این افراد توماس باخ از آلمان و انجی سر میانگ از سنگاپور، دو نایب‌رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، ریچارد کاریون رئیس کمیسیون مالی این کمیته از پورتوریکو، سی کی وو از اعضای هیات اجرایی و رئیس اتحادیه بوکس آماتور از تایوان و دنیس اوسوالد سوئیسی و رئیس فدراسیون بین‌المللی قایقرانی هستند. سرگئی بوبکا، قهرمان سابق پرش بانیزه و عضو اکراینی هیأت اجرایی نیز احتمالا نامزدی خود را اعلام خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها