چرا کشتی ورزش اول ایران است؟

ورزش ایران در طول بازی‌های المپیک همواره امید اصلی‌اش به کشتی بوده است و شمار مدال‌هایی که کشتی‌گیران گرفته‌اند، خود گویای این مهم است که چرا کشتی را ورزش اول ایران می‌دانند. به واقع از بازی‌های المپیک 1948 لندن که ایران برای نخستین بار در این بازی‌ها آفتابی شد تا لندن 2012 در مجموع 15 مدال طلا، 20 نقره و 25 برنز ره‌آورد ورزش ایران در این بازی‌ها بوده که در این میان از مجموع این 60 مدال، 38 مدال را کشتی از آن ایران کرده است یعنی بیش از 60 درصد مجموع مدال‌های کسب شده است .
کد خبر: ۵۶۶۴۳۹

کشتی‌گیران در شرایطی به هشت مدال طلا، 13 نقره و 17 برنز دست یافته‌اند که از این تعداد سهم آزادگاران پنج طلا، 12 نقره و 16 برنز و سهم فرنگی‌کاران سه طلا، یک نقره و یک برنز بوده است. در اینجا مرور نام کشتی‌گیران مدال‌آور ایران در المپیک خالی از لطف نیست.

طلا: امامعلی حبیبی، غلامرضا تختی، علیرضا دبیر، رسول خادم، عبدالله موحد، قاسم رضایی، امید نوروزی و حمید سوریان.

نقره: ناصر گیوه‌چی، غلامرضا تختی(دو نقره)، رحیم علی‌آبادی، محمدعلی خجسته‌پور، محمدمهدی یعقوبی، منصور برزگر، عسکری محمدیان(دو نقره)، عباس جدیدی، مسعود مصطفی‌جوکار، علیرضا رضایی و صادق گودرزی.برنز: محمد پذیرایی، محمود ملاقاسمی،‌ توفیق جهانبخت، عبدالله مجتبوی، محمدابراهیم سیف‌پور، علی‌اکبر حیدری، محمدعلی صنعتکاران، ابوطالب طالبی، شمس‌الدین سیدعباسی، ابراهیم جوادی، امیررضا خادم(دو برنز)، رسول خادم،‌ علیرضا حیدری، مراد محمدی، احسان لشگری و کمیل قاسمی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها