مدیر روابط عمومی دفتر ریاست جمهوری اعلام کرد:

بشیر بی‌آزار آزاد شد

عضو مجلس خبرگان رهبری:

حفظ حرمت افراد واجب است و نباید قبح بی حرمتی از بین برود

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها تصریح کرد: شنیدن سخن مخالفان کمک می کند که ظرفیت یک مسئول بالا برود و ما باید این مسئله ارزشمند را در جامعه ترویج کنیم. البته در این میان اطلاعات سیاسی مردم نیز افزایش یافته به افزایش بصیرت اجتماعی منجر خواهد شد.
کد خبر: ۵۶۵۹۵۸
حفظ حرمت افراد واجب است و نباید قبح بی حرمتی از بین برود

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی، عضو مجلس خبرگان رهبری و نجفقلی حبیبی، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در مصاحبه با برنامه رویداد از رادیو گفت وگو به تبیین دیدگاه های خویش در مورد شیوه های توسعه اخلاق انتخاباتی در میان فعالیت های کاندیداهای ریاست جمهوری پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی، عضو مجلس خبرگان رهبری در ابتدای این برنامه رادیویی خاطرنشان کرد: اگر اعتقادی به بهشت و جهنم نداشته باشیم باز هم باید به سراغ ارزشهای اخلاق برویم.

حجت الاسلام علوی گفت: انسانها چه مسلمان باشند و یا چه نباشند راه موفقیتشان رعایت اخلاق است. در احادیت نیز آمده است که کسی که از راه غیر اخلاقی بخواهد به اهداف خود برسد توفیقی نخواهد یافت.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: خداوند متعال وقتی می خواهد ویژگی پیامبر خود را برجسته کند از اخلاق زیبای پیامبر می گوید. کسی که مسلمان است به صورت خاص باید به رعایت اخلاق بیندیشد.

حجت الاسلام علوی گفت: اخلاق امر مهمی است که تمامی جهانیان به آن معتقد هستند. البته در عرصه های سیاسی بیشترین آسیبها برای اخلاق متبادر است. در عرصه های سیاسی افراد برای رسیدن به اهداف خود ممکن است به سوی تخریب رقبا بروند و این مسئله باعث تخریب جو اجتماعی و تأثیرات منفی بر جامعه می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: همه افراد اعم از نامزدها و طرفداران آنها باید تنها جنبه های مثبت خود را مطرح کنند و از تخریب دیگران خودداری کنند تا فضای جامعه با یک بستر عقلانی مواجه باشد.

وی افزود: اگر حرمت کسی در جامعه ریخته شود، این بی حرمتی به مرور زمان فرهنگ جامعه می شود و فساد این تخریب به همه جامعه نفوذ می کند. به همین دلیل اسلام جستجو در ایرادات افراد را مردود کرده است.

نجفقلی حبیبی، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در ادامه این برنامه رادیویی با اشاره به اینکه کسانی که نامزد می شوند نباید وعده‌هایی مطرح کنند که عملی نیست، گفت: اینجا میدان جاه طلبی نیست و باید کسی وارد میدان شود که قصد خدمت داشته باشد.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها تصریح کرد: امام(ره) می فرمایند که اگر کسی صلاحیت ندارد نباید وارد این عرصه شود و اگر متوجه شود که صلاحیت ندارد باید فوری به جایگاه شایسته خود برگردد.

حبیبی گفت: کاندیداهای محترم بدانند آبروی مؤمن مثل خون او ارزش دارد و اگر کسی آبروی مؤمنی را ببرد مرتکب قتل شده است.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها تصریح کرد: شنیدن سخن مخالفان کمک می کند که ظرفیت یک مسئول بالا برود و ما باید این مسئله ارزشمند را در جامعه ترویج کنیم. البته در این میان اطلاعات سیاسی مردم نیز افزایش یافته به افزایش بصیرت اجتماعی منجر خواهد شد.

حبیبی ادامه داد: بیگانگان در خارج از کشور ممکن است ابراز عقیده هایی بکنند اما ما چنان به اصلاح امور کشور مشغولیم که توجهی به سخن بیگانگان نخواهیم کرد.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها تصریح کرد: باید مراقب شرایط داخلی بود و اعتماد مردم را حفظ کرد و این در عمل مسئولان دیده می شود. اگر اعتماد مردم حفظ شود، نگران دشمنی های خارجی نخواهیم بود.

وی در پایان گفت: معمولا بین حرف و عمل فاصله ای هست ولی کاندیداها باید در مورد ولخرجی های تبلیغاتی مواظب باشند چون منجر به سلب اعتماد مردم خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها