مجلس: 10 معدن بزرگ بسرعت در حال فروش است

در حالی که سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) چند روز پیش واگذاری و خصوصی‌سازی معادن بزرگ را تکذیب کرد، رئیس کمیته معدن مجلس از برون‌سپاری ده شرکت بزرگ معدنی از طریق بورس طی روزهای آینده خبر داده است.
کد خبر: ۵۶۳۹۴۰

به گزارش ایسنا، طبق اعلام ایمیدرو، معادن بزرگ براساس قانون اساسی انفال محسوب می‌شوند و قابل واگذاری، فروش و خصوصی شدن نیستند و پروانه بهره‌برداری از این معادن برای همیشه در اختیار دولت باقی می‌ماند.

در همین حال، داریوش اسماعیلی، رئیس کمیته معدن مجلس از برون‌سپاری ده شرکت بزرگ معدن از طریق بورس طی روزهای آینده خبر داده و گفته که این واگذاری در قالب لایحه بودجه سال 1392 انجام خواهد شد و اقدامی غیرقانونی است.

به گفته وی دولت قصد دارد از طریق بورس ده معدن بزرگ را طی چند روز آینده بفروشد.

رئیس کمیته معدن مجلس با ارزیابی عملکرد ستاد توسعه معدن برای برون‌سپاری معادن گفت: این ستاد متشکل از رئیس‌جمهوری، وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی، رئیس سازمان محیط زیست و رئیس سازمان صنایع طبیعی است. این ستاد در بدو تشکیل موجب خوشحالی نمایندگان مجلس شد چون نشان از توجه دولتمردان به بخش معدن داشت ولی در یکی دو ماه پایانی عمر دولت شاهد برون‌سپاری بی‌حساب و کتاب معادن به برخی افراد هستیم.

به گفته وی با وجودی که هیچ تعریف دقیقی درباره معادن بزرگ وجود ندارد اما به نظر می‌رسد منظور از معادن بزرگ معادنی مانند سرب و روی انگوران است که دارای ذخایر عظیمی از مواد معدنی هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها