صادرات غیرنفتی از مازندران به 133 میلیون دلار رسید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: در سه ماهه نخست امسال، حجم صادرات غیرنفتی بر اساس گزارش گمرکات 133 میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته است.
کد خبر: ۵۷۷۳۴۳
صادرات غیرنفتی از مازندران به 133 میلیون دلار رسید

 مرتضی هاشم‌پور بعد از ظهر امروز در همایش تجلیل از برترین‌های صنعت و معدن اظهار داشت: امسال متفاوت‌تر از سال گذشته بوده و وزارت صنعت، معدن و تجارت وظایف خود را به یکی از بازوهای توانمند خود، انجمن‌ها و تشکل‌ها محول کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران عنوان کرد: در سه ماهه نخست امسال، حجم صادرات غیرنفتی استان بر اساس گزارش گمرکات 133 میلیون دلار بوده است که نسبت به سه ماه مشابه در سال گذشته افزایش داشته است.

وی با تاکید بر اینکه باید تولیدات استان صادرات‌گرا باشد، اظهار داشت: جهش اقتصادی کشور زمانی اتفاق می‌افتد که تولیدات استان را بر اساس مدل بین‌المللی دنبال کنیم.

هاشم‌پور اذعان داشت: با همه چالش‌ها و تحریم‌ها، نظام سلطه مصمم است اقتصاد کشور را از پای در بیاورد اما امیدواریم با افزایش حجم سرمایه‌گذاری و سهم صادرات و اقبال فعالان اقتصادی در عرصه صادرات؛ آینده اقتصادی کشور شکوفا شود.

وی گفت: باید با تولیدات خود به بازار جهانی راه پیدا کنیم و با عین حفظ عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی، ارتباطات و تعامل اقتصادی با دنیا رقم بخورد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: در سال گذشته مجموع واحدهای سرمایه در گردش 440 فقره با اعتبار 735 میلیارد تومان بوده که از این تعداد 408 فقره با اعتبار 6 هزار و 880 میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی بیان داشت: همان‌طور که در سال‌های گذشته شاهد بودیم با آسیب دیدن تولیدکنندگان، کل کشور آسیب می‌ببند اما با افزایش و رونق سرمایه‌گذاری، گردش اقتصادی کشور نیز تقویت می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها