سازمان خواروبار و کشاورزی سازمان ملل:

برای مقابله با گرسنگی حشرات بخورید

بحران آینده نه چندان دور جهان شاید غذا باشد و این موضوع یکی از مشکلاتی خواهد بود که مردم کره خاکی با این همه منابع و مواهب خدادادی بر سر آن منازعه خواهند داشت،اما آیا راهکار مقابله با گرسنگی و کمبود غذا خوردن حشرات است؟
کد خبر: ۵۶۲۶۸۳
برای مقابله با گرسنگی حشرات بخورید

در حالی که کشورهای پیشرفته با سیاست‌های اقتصادی سرمایه داری خود میلیون‌ها تن مواد غذایی را حیف و میل می‌کنند و حتی برای ایجاد تعادل در بازارهای جهانی مواد غذایی، محصولات استراتژیک کشاورزی را به دریا می ریزند سازمان ملل برای مقابله با گرسنگی در جهان پیشنهاد داده است تا از حشراتی که قابل خوردن است استفاده شود.

این در حالی است که سازمان خواروبار و کشاورزی سازمان ملل (فائو) اعلام کرده است که کل مواد غذایی در جهان که هر سال حیف و میل می شود برای تأمین مواد غذایی 500 میلیون گرسنه در سراسر جهان کافی است، بدون اینکه نیازی به افزایش تولید محصولات کشاورزی و مواد غذایی باشد.

از مهمترین علل افزایش حیف و میل مواد غذایی در دنیا تمایل زیاد طبقه مرفه و ثروتمند در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه برای مصرف بیشتر است. اکنون بیش از 1.5 میلیارد نفر از مردم جهان با مشکل اضافه وزن روبرو هستند و 868 میلیون نفر نیز با سوء تغذیه دست و پنجه نرم می‌کنند.

در کنار این وضعیت رفتار مقامات کشورهایی همچون آمریکا در قبال بحران گرسنگی در جهان است.آمریکایی‌ها برای این که کشورهای فقیر همچنان فقیر باقی بمانند علاوه بر این که مازاد گندم تولید شده خود را از بین می‌برند، با ایجاد ناامنی در کشورهای فقیر به ویژه کشورهای آفریقایی و آسیایی در پی آن هستند تا سلطه خود را از این طریق افزایش داده و هدایت بازار غذا و محصولات کشاورزی را در دست خود داشته باشند.

آمریکایی‌ها و همپیمانان او میلیاردها دلار را صرف جنگ افروزی و تولید سلاح می‌کنند و در قبال بحران کمبود مواد غذایی و گرسنگی هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند و اکنون سازمان ملل بدون توجه به این نکات پیشنهاد می‌دهد مردم جهان برای مقابله با گرسنگی و کمبود مواد غذایی از حشراتی که قابل خوردن هستند استفاده کنند!

براساس این گزارش که توسط سازمان خوار و بار و کشاورزی سازمان ملل متحد تهیه شده حشرات قابل خوردن می‌تواند ضمن کمک به افزایش مواد غذایی باعث کاهش آلودگی شود.

این سازمان بین المللی در این گزارش نوشته است؛تاکنون بیش از ۲ میلیارد نفر در جهان تغذیه از حشراتی مثل ملخ، سوسک و مورچه را در رژیم غذایی شان گنجانده‌اند.

تهیه کنندگان این گزارش با اشاره به ارزش غذایی حشرات گفته‌اند که میزان پروتئین ، چربی و مواد معدنی در این جانوران بالا است.

براساس این گزارش حشرات بویژه برای کودکانی که دچار سوء تغذیه هستند می تواند مکمل غذایی مهمی باشد.

در این گزارش همچنین نوشته شده است اکثر حشرات احتمالاً گازهای گلخانه ای کمتری تولید می کنند،اما در همین گزارش به آلایندگی‌های شدید سلاح‌هایی که در جنگ افروزی‌های ارتش آمریکا در جنگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد اشاره‌ای نشده است.

مردم عراق پس از گذشت سال‌ها همچنان با عوارض ناشی از سلاح‌های مورد استفاده توسط سربازان آمریکایی درگیر هستند و تولد نوزادان ناقص در این کشور بالاست.

علاوه بر این تحریم‌هایی که آمریکا و سازمان ملل علیه مردم عراق اعمال کرد، باعث شد میلیون‌ها کودک عراقی به خاطر عوارض سوء تغذیه تلف شوند و یا با رشد ناقص روبرو شوند.

راهکار و پیشنهاد سازمان خواروبار و کشاورزی سازمان ملل (فائو) برای مردم کدام کشورهاست؟آیا همین افرادی که چنین گزارشی را تهیه کرده‌اند حاضر به خوردن سوسک و ملخ و مورچه خواهند بود؟

محمد صفری-جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ت
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
۱
۰
در كاخها نشسته اند به فقرا می گویند حشره بخورید خودتان به اندازه خودتان بخورید غذا كم نمی آید

نیازمندی ها