فوتبال ملی نباید از این ستاره ها چشم بپوشد

مرحله نخست تمرینات تیم ملی فوتبال در حالی از امروز زیر نظر کارلوس کرش آغاز می شود که نامی از علی کریمی ، هادی عقیلی و سید مهدی رحمتی در بین نفرات دعوت شده نیست . گرچه در این شرایط ، مهدی محمد نبی دبیر فدراسیون از تلاش مسوولان فدراسیون برای بازگرداندن این ستاره ها به تیم ملی خبر داده است ، اما به نظر می رسد که حرف آخر را در این مورد باید سرمربی پرتغالی تیم بزند .
کد خبر: ۵۶۲۴۸۰
فوتبال ملی نباید از این ستاره ها چشم بپوشد


البته موضوع علی کریمی و سید مهدی رحمتی از پرونده هادی عقیلی جداست ، چون کریمی و رحمتی با تصمیم شخصی و بدون مشورت با کرش ، خداحافظی خود را رسانه ای کردند ، اما عقیلی به دلیل انضباطی از تیم ملی کنار گذاشته شد تا در اوضاع و احوالی که تاکید می شود ، تیم ملی باید از تمام پتانسیل ها و سرمایه های موجود خود در راه صعود به جام جهانی بهره گیرد ، بحث بازگشت بازیکنان مورد اشاره مورد توجه دلسوزانی قرار گیرد که معتقدند از کوچکترین فرصتی نیز نباید در جهت قدرتمندی تیم ملی غافل شد .
در رابطه با سه بازیکن اسمی دور مانده از تیم ملی در مقطع  فعلی ، توجه به موارد زیر خالی از لطف نیست :
1-    سید مهدی رحمتی : دروازه بانی که در اوج آمادگی قرار دارد و بدون تردید باید گفت بهترین دروازه بان حال حاضر فوتبال ایران است . مهدی رحمتی در فصل فوتبالی تازه به پایان رسیده نیز یکی از ارکان قهرمانی تیم استقلال به حساب آمد و در لیگ قهرمانان آسیا نیز بارها و به تنهایی ناجی دروازه آبی ها شد تا همه این روزها جای خالی او را در تیم ملی حس کنند . هر چند رحمتی بدون عذرخواهی از کارلوس کرش و صرفا با معذرت خواهی از مردم ، برای بازگشت به تیم ملی چراغ سبز نشان داد ، اما بنا به گفته سرمربی پرتغالی تیم ملی او باید عذرخواهی اش را به صورت مکتوب اعلام کند تا زمینه بازگشتش به تیم ملی فراهم شود . نبی ، دبیر فدراسیون که در این زمینه با رحمتی جلسه ای را برگزار کرده ، نسبت به این بازگشت خوشبین است و تنها می ماند کرش که به نظر می رسد او نیز باید با پذیرش شرایط حساس تیم ملی ، به حضور رحمتی در تیم ملی پاسخ مثبت دهد .
2-     هادی عقیلی : مدافع با سابقه و سرد و گرم چشیده فوتبال ایران که گرچه طی دو سال اخیر و با انتقال به فوتبال قطر ، بازی اش چندان به چشم نیامده ، اما با توجه به روزنه های دفاعی تیم ملی نیاز هست که یک بار دیگر به این مدافع سرد و گرم چشیده فوتبال کشورمان فرصت دوباره ای جهت عرض اندام داده شود . قدرت یارگیری و از همه مهمتر هماهنگی با دیگر مدافع با تجربه تیم ملی ( سید جلال حسینی ) به دلیل سالها بازی در کنار هم در عرصه باشگاهی و ملی ، می تواند خط دفاع تیم ملی را از استحکام بیشتری برخوردار ساخته و در عین حال دست کرش را در مهره چینی دفاعی باز بگذارد . قدرت سرزنی عقیلی و گل هایی که با اضافه شدن به خط حمله در ضربات ایستگاهی به ثمر رسانده ،‌ بازگشت او را به جمع سربازان کرش ضروری می سازد .
3-    علی کریمی : بازیکن خاص فوتبال ایران که چون رگ تعصب اش بعد از شکست پرسپولیس در فینال جام حذفی باد کرد و در عین حال برخورد سرد صورت گرفته در رابطه با خداحافظی مهدی مهدوی کیا را دید ، اعلام کرد که از عرصه فوتبال خداحافظی می کند . هر چند کریمی نشان داده که به مانند سبک و سیاق بازی اش ، تصمیم هایش هم قابل پیش بینی نیست اما یقینا این بازیکن تکنیکی می تواند برای یکی دو سالی دیگر در سطح اول فوتبال ایران فعالیت کند . بطور طبیعی کارلوس کرش که به دفعات بر تجربه بین المللی بازیکنانی چون کریمی ، نکونام ، دژاگه و شجاعی تاکید کرده ، نباید به صرف یک تصمیم احساسی ، به یکباره چشم خود را بر ارزش های علی کریمی ببندد . این درست که کریمی این روزها از روزهای اوجش فاصله دارد ، اما نباید فراموش کرد که او می تواند یک ذخیره طلایی برای تیم ملی به حساب آید . هر چند اعتقاد داریم که در همان شرایط نیز یحیی گل محمدی می توانست استفاده بهتری از علی کریمی در فینال جام حذفی داشته باشد ، اما کرش که بارها از بازی کریمی تعریف کرده ، نباید به صرف یک تصمیم فردی ، ‌منافع ملی فوتبال را بدان پیوند و گره بزند . بی شک اگر مهدی رحمتی و علی کریمی ، در شرایطی تصمیم به خداحافظی می گیرند ، حداقل انتظار از سرمربی تیم ملی این است که با یک تماس تلفنی ساده ، جویای اوضاع و احوال آنان شده و دلیل تصمیم شان را جویا شود . شاید اگر کرش در این مورد دست به جبهه گیری نمی زد و با این بازیکنان ارتباط برقرار می کرد ، موضوع این قدر برای فوتبال ما چالش برانگیز نمی شد ، بویژه در زمانی که فوتبال ملی در راه حضور در جام جهانی به همدلی نیاز دارد . 

حجت اله اکبرآبادی      

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها