مدیرکل میراث فرهنگی مازندران خبر داد:

ثبت ملی آئین سنتی جشن بهار نارنج

ثبت ملی جشنواره بهار نارنج

مدیرعامل پارکها و فضای سبز شهرداری ساری گفت: جشنواره عرقگیری بهار نارنج ساری به زودی ثبت ملی می شود.
کد خبر: ۵۶۱۴۶۶
ثبت ملی جشنواره بهار نارنج

علی رضا حمیدی روز گذشته در جشنواره عرقگیری بهار نارنج با بیان اینکه عرقگیری بهار نارنج در مازندران قدمتی چند ساله دارد، اظهار کرد: به منظور جلوگیری از فراموش شدن این سنت و تغییر نگاه بعضی از مردم نسبت به درختان از 3 سال پیش این سازمان تصمیم گرفت فعالیتی چند منظوره را شروع کند.

وی از ثبت ملی جشنواره بهار نارنج به نام مازندران خبر داد و گفت: امسال این جشنواره در 5 شهر استان مازندران و در استان گیلان برگزار می شود.

مدیر عامل سازمان پارکها وفضای سبز شهرداری ساری تاکید کرد: در سالهای آینده این جشنواره به صورت یکپارچه برگزار شود.

حمید امیر نژاد، دبیر همایش عرق گیری بهار نارنج  با بیان اینکه  نخستین فراخوان این جشنواره در 15 اسفند 91برنامه ریزی شد اظهار کرد: پس از تصمیم گیری های صورت گرفته مقرر شد دومین همایش در 19 و 20 اردیبهشت ماه 92 برگزار و ارسال آثار تا 15فروردین تمدید شود.

وی آثار رسیده به این جشنواره را 317 مقاله دانست و افزود: در جلسات مختلف بالغ بر 15 جلسه کمیته علمی تشکیل و داورای از سراسر کشور برای بررسی این مقالات دعوت شدند.

امیر نژاد با اعلام اینکه از مقالات رسیده 105 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت، گفت: 14 سخنران برای این همایش در نظر گرفته شده و 91 مقاله به صورت پوستر ارائه می شود.

دبیر همایش عرق گیری بهار نارنج ادامه داد: کتابچه ای برای این همایش تهیه شده است.

جذب گردشگران از طریق بهار نارنج

استاندار مازندران گفت: با افزایش آگاهی مردم نسبت به خواص بهارنارنج می توانیم گردشگران زیادی را به مازندران جذب کنیم.

سید علی اکبر طاهایی افزود: با توجه به فراوانی باغ نارنج از شرق تا غرب استان برگزاری این جشنواره به منظور افزایش آگاهی مردم با خواص درمانی این درخت بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه بهار نارنج  از ارزش دارویی فراوانی برخوردار است گفت: به همین دلیل تبدیل زمین های کشاورزی برنج به باغات بهارنارنج عمل غیر قانونی محسوب نمی شود.

طاهایی افزود: با توجه به اهمیتی که رشته باغبانی در استان مازندران دارد به عنوان یکی ازرشته تخصصی در دانشگاه کشاورزی تدریس می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها