حمام تاریخی فامنین موزه مردم‌شناسی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از اعلام آمادگی کامل برای همکاری با مسوولان شهرستان فامنین در تبدیل حمام تاریخی شهر به موزه خبر داد.
کد خبر: ۵۶۱۰۸۸
حمام تاریخی فامنین موزه مردم‌شناسی می‌شود

علیرضا ایزدی در گفت‌وگو با مهر افزود: طبق مصوبه هیئت وزیران 1100 روستای گردشگری در ایران شناسایی شده که فامنین نیز دارای دو سهمیه در روستاهای ازناو و قطعه‌جوق است که این امر موجب توسعه گردشگری شهرستان خواهد شد.

ایزدی گفت: با تبدیل این حمام قدیمی به موزه مردم شناسی نخستین موزه فامنین جایگاه گردشگرپذیری این شهرستان را در آینده نزدیک ارتقا می دهد.

وی گفت: حمام قدیمی فامنین از بناهای اواخر صفوی و اوایل قاجاری است و با زیربنای 380 مترمربع می‌تواند موزه‌ای متمایز ایجاد کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: فامنین دارای آب و هوای معتدل کوهستانی است و از شهرهای قدیمی همدان به شمار می‌رود.

ایزدی گفت: این شهر در زمان صفویه دارای بازار و ابنیه تاریخی بوده و حتی دشت سرسبز فامنین از گذشته‌های دور محل استقرار بشر بوده است.

وی یادآور شد: تمدن قره تپه در جنوب فامنین، غار مصنوعی قلعه‌جوق، امامزاده ازناو و پل جهان‌آباد و حمام قدیمی شهر فامنین و ده‌ها اثر تاریخی دیگر گواه این ادعاست.

ایزدی گفت: در حال حاضر در این شهرستان  92 اثر تاریخی وجود دارد که 52  مورد از آن آثار به ثبت ملی رسیده است

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها