دادگاه متهمان را در مجموع به 26 سال زندان محکوم کرد

قتل مرد بی‌خانمان به دست 3 پسر نوجوان

قتل مرد بی‌خانمان توسط سه نوجوان انگلیسی جنجال‌های زیادی به راه انداخته است. دو برادرچهارده وهفده ساله به نام‌های براندون و کونر و دوستشان سیمون که 14 سال دارد، کوین پنجاه و سه ساله را که در پیاده‌رو مقابل سوپرمارکتی در لیورپول روی زمین خوابیده بود بشدت کتک زدند و کشتند. در محاکمه آنها که در دادگاه لیورپول برگزار شد، هیات منصفه گفت کونر برادر کوچک‌تر​ را به این کار تحریک کرده، چرا که به او گفته بود شرط می‌بندم جرات نداری این کار را با او بکنی.
کد خبر: ۵۶۰۷۴۱

بنا به شواهد به دست آمده بعد از این‌که برادر کوچک‌تر دست به کار شد، سیمون نیز به او پیوست و بعد از ضرب و جرح مرد بی‌خانمان گفت: او را کتک زدم و له‌اش کردم. حالا هم مرده است.

دادستان می‌گوید: در طول این اتفاق براندون ایستاده و خیره به برادر و دوستش نگاه می‌کرد. هر سه پسر قتل را انکار کرده اما گناهکار شناخته شده‌اند. قاضی دادگاه در جلسه محاکمه به متهمان گفت: فکر می‌کنم کاری که شما کردید بر جامعه تاثیری عمیق گذاشته است و شما دراین باره مسئول هستید. شما مرتکب خشونت هولناکی شده‌اید.

دادستان نیز خطاب به سه پسر گفت: مقتول کاری نکرده بود که مستحق چنین خشونتی باشد.

بنا بر مندرجات پرونده، مقتول شش روز بعد از حمله خونین در بیمارستان جان سپرد. شاهدان در دادگاه اعلام کردند آن مرد بی‌خانمان یک الکلی بود و از بیماری‌های بسیاری نیز رنج می‌برد. گزارش شده است مقتول از ساعت 11 صبح در یک مشروب‌فروشی بوده و 12 قوطی بزرگ نوشیدنی الکلی مصرف کرده و سپس با چند قوطی دیگر از مغازه خارج شده است و در حالی که نمی‌توانسته بخوبی راه برود​ با کیف سفیدش در پیاده‌رو و مقابل یک سوپر مارکت روی زمین خوابید. زمانی که سه نوجوان به این مرد نزدیک شدند، او به قدری بی‌رمق بود که قدرت هیچ حرکتی نداشت و بی‌دفاع از خود فقط کتک می‌خورد. مصرف بیش از حد الکل او را به حالتی انداخته بود که حتی توانایی کمک خواستن هم نداشت. پیکر نیمه جان این مرد صبح روز بعد توسط پلیس در خیابان پیدا شد. او را به بیمارستان منتقل کردند و تحت مراقبت پزشکی قرار دادند، اما شش روز بعد اعضای بدن مرد میانسال یکی پس از دیگری بر اثر خونریزی داخلی و عفونت از کار افتاد و سرانجام جان خود را از دست داد. بنا به اعلام پزشکان دخیل در این پرونده، وجود درصد بالای الکل در خون این مرد مرگش را تسریع کرد و باعث شد او نتواند با عفونت داخلی مبارزه کند.

کونر که به عنوان سردسته این گروه شناخته شده از سوی دادگاه به حداقل 12 سال حبس و سیمون و براندون نیز به ترتیب به هشت و شش سال زندان محکوم شده‌اند. در همین حال مادر دو برادر به نام بیندا ـ که زنی چهل و دو ساله است ـ پس از این‌که تشخیص داده شد سعی داشت با شهادت دروغ، پسرانش را نجات بدهد به 30 ماه زندان محکوم شد. بزرگ‌ترین پسر او که ریان نام دارد و بیست و سه ساله است نیز سال گذشته به اتهام قتل یک​ گردشگر خارجی به وسیله یک بطری شکسته، به حبس ابد محکم شده بود.

قاضی در دادگاه به مادر دو برادر گفت: شما پسر دیگری دارید که به اتهام قتل، مجازات حبس ابد خود را می‌گذراند. خانواده‌های زیادی نیستند که چنین دردی را تحمل کنند، اما همچنان مادرانی وجود دارند که خود را بی‌مسئولیت نشان می‌دهند و نمی‌توانند مسئولیت تربیت فرزندان خود را درست به عهده بگیرند.

در حالی که مادر و سه پسرش به زندان محکوم شده‌اند، پسر چهارم خانواده نیز که سعی داشت در دادگاه به صورت غیرقانونی عکس بگیرد، بازداشت شده است. سه نوجوان که در مجموع به 26 سال حبس محکوم شده‌اند، همچنان ارتکاب قتل را تکذیب می‌کنند اما تصاویر دوربین مدار بسته آنها را در حالی نشان می‌دهد که سراغ مرد میانسال می‌روند و شروع به کتک زدن او می‌کنند.

منبع: گاردین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها