هنرمندانی که با پرکاری و تکرار نقش‌های مشابه به استعدادشان پشت کردند

تیروئید بازیگری و کارگردانی در سینما و تلویزیون

بازیگران کم تجربه پرکار شده اند

کد خبر: ۵۶۰۶۳۳
بازیگران کم تجربه پرکار شده اند

کیهان ملکی در سریال تلویزیونی «بال‌های خیس» نقش یک مرد تحصیلکرده را بازی می‌کند که درگیر معضل اعتیاد است. او همچنین در سری دوم سریال تلویزیونی «هوش سیاه» بازی کرده که بزودی از شبکه سه پخش می‌شود. ملکی معتقد است نقشی که او در سریال «هوش سیاه» ایفا کرده با دیگر نقش‌هایی که تاکنون بازی کرده، تفاوت‌های زیادی دارد.

گویا ابتدا قرار بود نقش دیگری را در سریال «بال‌های خیس» بازی کنید، ولی این اتفاق نیفتاد و نقش یک مرد تحصیلکرده معتاد را بازی کردید. چطور شد این نقش را انتخاب کردید؟

عباس رنجبر، کارگردان سریال «بال‌های خیس» در‌آثار قبلی‌اش از من برای بازی دعوت کرده بود، اما بنا به دلایلی این همکاری میسر نشد تا این‌ که پیشنهاد همکاری در سریال «بال‌های خیس» مطرح شد و برای من هم نقشی در نظر گرفته شده بود. بعد از مطالعه فیلمنامه، نظرم را درباره نقش به صورت مکتوب به کارگردان دادم. از آنجا که مشکل زمان برای اعمال نظرم وجود داشت، به همین دلیل اجرایی نشد. از این‌رو تصمیم گرفتم نقش دیگری را بازی کنم و نقش مرد معتاد را انتخاب کردم. در آن زمان احساس کردم، جزو نقش‌هایی بود که جای کار داشت، به همین دلیل آن را پذیرفتم.

کدام‌یک از ویژگی‌های نقش‌ برایتان جذاب بود و فکر می‌کردید، جای کار دارد؟

در این سریال من نقش مردی را بازی می‌کنم که با وجود این ‌که تحصیلکرده است، ولی درگیر اعتیاد هم است. به هر حال نقش‌هایی به این شکل کمتر دیده شده است؛ بنابراین احساس کردم جای کار دارد و از آنجا که نقش را دوست داشتم، سعی کردم آن را بدرستی اجرا کنم.

وقتی قرار است در اثری بازی کنید، آیا سعی می‌کنید از شخصیت‌های واقعی الهام بگیرید؟

بدون تردید از هر آنچه دیده‌ام و شنیده‌ام، برای ایفای نقش استفاده می‌کنم. به هر حال این موارد بخشی از تجربیات ماست و برای مطلوب شدن نقش از آن بهره می‌برم. برای بازی در سریال «بال‌های خیس» سعی کردم از تجربیات، دیده‌ها و شنیده‌هایم استفاده کنم، نه این‌ که کاملا از یک شخص واقعی الگو بگیرم، اما تجربیات قبلی کمک زیادی می‌کند.

همکاری با عباس رنجبر چگونه تجربه‌ای بود. آیا جزو کارگردانانی است که تعامل خوبی با بازیگران داشته باشد؟

من از طرف دیگران نمی‌توانم صحبت کنم، اما از طرف خودم باید بگویم که همیشه سعی می‌کنم همکاری خوبی با گروهی که کار می‌کنم، داشته باشم. مسلما همفکری به نتایج مطلوب ختم می‌شود. این اتفاق هم در سریال «بال‌های خیس» افتاد. نقشم را دوستم داشتم و تجربه خوبی برایم بود؛ البته دلم می‌خواست زمان بیشتری داشتم تا نتیجه بهتری می‌گرفتیم. این مساله شامل حال همه آثار می‌شود و فقط درباره سریال «بال‌های خیس» صدق نمی‌کند.

آیا پیش آمده دیالوگی در این سریال داشته باشید که به نظرتان خوب نباشد و با هماهنگی کارگردان دیالوگ دیگری جایگزین آن کرده باشید؟

بله، خدا را شاکرم که یک اتفاق خوب همیشه برایم افتاده است. وقتی پیشنهاد کاری می‌شود و با تهیه‌کننده قرارداد می‌بندم، سعی می‌کنم یک رابطه همدلی و همکاری خوبی شکل بگیرد تا آنچه به نظرم می‌رسد، آزادانه بگویم. این اتفاق هم در سریال «بال‌های خیس» افتاد و کارگردان بسیار منطقی بود و اگر نظری داشتم که به بهبود کار کمک می‌کرد، می‌پذیرفت.

چرا گاهی در تلویزیون حضورتان پررنگ می‌شود و برخی مواقع در کمتر کاری شما را می‌بینیم؟

واقعیت این است که تعداد کارهایی که تمایل دارم در آنها بازی کنم، محدود است. از سوی دیگر در سال‌های اخیر به برخی بازیگران کم‌توجهی می‌شود. این در حالی است که آنها زحمات زیادی در تلویزیون کشیدند و بازیگران بسیار توانمند و پیشکسوت هستند.

در هر جای دنیا هنرمندان خیلی محترم زندگی می‌کنند، ولی در اینجا گاهی اتفاقات دیگری می‌افتد. از سوی دیگر برایم جالب است که برخی تهیه‌کنندگان و کارگردانان اصرار بیش‌ از اندازه برای تزریق بازیگران کم‌تجربه به بدنه فیلم‌ها و سریال‌ها دارند. امیدوارم این روند تغییر کند و هر کسی در جایگاه خود قرار گیرد.

شما سریال «هوش سیاه» را آماده پخش از شبکه سه دارید. در این سریال چه نقشی بازی می‌کنید؟

درباره نقش خیلی نمی‌توانم توضیحی بدهم. مسعود آب‌پرور از دوستان بسیار خوب من از سالیان دور است. بعد از دیدن بازتاب‌های خوب مردم از سری اول «هوش سیاه»، با او تماس گرفتم و برای ساخت این اثر جذاب تبریک گفتم و ابراز علاقه کردم که اگر خواستند سری دوم این سریال را بسازند، دوست دارم در آن بازی کنم. تا این ‌که این همکاری میسر شد و در این سریال بازی کردم. نقشی که در این سریال دارم بسیار متفاوت‌ با دیگر نقش‌هایم است. البته قضاوت به‌عهده مردم است که بعد از پخش چه نظری داشته باشند.

فاطمه عودباشی‌ /‌ گروه رادیو و تلویزیون

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها