شایق در گفت وگو با جام جم آنلاین:

فعالیت هسته‌ای ایران با تغییر رئیس جمهور دگرگون نمی شود

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: سیاست خارجی ایران برپایه سه اصل «عزت، حکمت و مصلحت» شکل گرفته و هریک از کاندیداهای ریاست جمهوری که پیروز انتخابات شوند از این سه اصل محوری پیروی خواهند کرد و فعالیت هسته‌ای ایران با تغییر رییس جمهور دگرگون نمی شود.
کد خبر: ۵۶۰۲۹۹
فعالیت هسته‌ای ایران با تغییر رئیس جمهور دگرگون نمی شود

عشرت شایق در گفت وگو با خبرنگار جام جم آنلاین، با اشاره به اصول سیاست خارجی ایران گفت: مقام معظم رهبری این سه اصل را«یک مثلث الزامی برای چارچوب ارتباطات بین المللی» اعلام فرموده اند و تعامل ایران با دیگر کشورها و سازمان های بین المللی همواره در همین چارچوب شکل گرفته و بعد از این نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

وی گفت: در سند چشم انداز 20 ساله  که تعیین کننده خطوط حرکت کلی نظام در بخش های مختلف می باشد، بخش سیاست خارجی کشور براساس این سه اصل مورد توجه قرار گرفته و اظهار نظر برخی از مقامات غربی درباره تاثیر نتایج انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در تغییر سیاست خارجی ایران و رابطه آن با برنامه هسته‌ای کشورمان چندان منطقی به نظر نمی رسد.

نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اصول قانون اساسی و شرح وظایف و مسئولیت های رئیس جمهور در آن افزود: فردی که از سوی مردم به عنوان ریس جمهور برگزیده می شود مجری قانون اساسی و قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی است و هرچند دولت ها در نحوه عمل و میزان فعالیت در روابط بین الملل ممکن است تفاوت هایی با هم داشته باشند اما نمی توانند خارج از چارچوب سیاست های کلی نظام حرکت نمایند.

این کارشناس روابط بین الملل، تغییر دولت را فرصتی برای بررسی سیاست های گذشته دانست و گفت: باید نقاط قوت تقویت و راهکارهایی برای رفع کاستی ها و نواقص ارائه شود تا سیاست خارجی کشور از تحرک و پویایی بیشتر و تاثیرگذاری عمیق تر برخوردار گردد.

وی هدف بعضی از کشورهای عضو گروه 1+5 در به تاخیر انداختن ادامه مذاکرات با ایران را امیدواری آنان برای تاثیرگذاری در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد و افزود: برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران در یک چارچوب منطقی و مستدل به راه خود ادامه می دهد و این سیاست با تغییر افراد دچار دگرگونی نخواهد شد.

شایق گفت: حفظ دانش استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای، خط قرمز ایران در مذاکرات هسته ای است و طرف های خارجی باید با به رسمیت شناختن این حق مسلم ملت ایران، مذاکرات را ادامه دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها