سوالات امتحان نهایی، امسال استنباطی است

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش از طراحی بخشی از سوالات امتحانات نهایی به صورت استنباطی و مفهومی خبر داد و گفت: بخش عمده‌ای از طراحی سوالات امتحانات نهایی مربوط به متن کتاب است، اما در بررسی‌های صورت گرفته با توجه به نوع تدریس قرار شده بخشی از سوالات امتحان نهایی دانش‌آموزان به صورت مفهومی طراحی شود.
کد خبر: ۵۶۰۱۶۹
سوالات امتحان نهایی، امسال استنباطی است

عبدالامیر عرفی در گفت‌وگو با مهر افزود: کتاب‌های درسی منبع اصلی یادگیری دانش‌آموزان است و معلمان و طراحان سوال باید بخش عمده سوالات را از متن و محتوای کتاب‌های درسی طراحی کنند.

وی با بیان این که دستورالعمل طراحی سوالات، مهر سال گذشته به معلمان و دانش‌آموزان ابلاغ شده است، تصریح کرد: منظور از محتوای کتاب، متن، نمودار، فعالیت‌ها و نقشه‌های کتاب است و دانش‌آموزان باید بدانند که همه بخش‌های کتاب را مورد مطالعه قرار دهند.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش ادامه داد: نمونه سوالات امتحانات نهایی ده سال گذشته در سایت مرکز سنجش به نشانی www.medu.irقرار داده شده است و معلمان می‌توانند با مطالعه آن، سوالات امتحانات نهایی خرداد را طراحی کنند.

به گفته عرفی، حداکثر چهار نمره از سوالات امتحانی دانش‌آموزان به صورت مفهومی و استنباطی است و دانش‌آموزان باید با تکیه بر مباحث ارائه شده در کلاس‌ها به این سوالات پاسخ دهند.

newsQrCode
برچسب ها: امتحان نهایی
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها