فینال تمام آلمانی لیگ قهرمانان

تحقیر بارسا در نیو کمپ

دو قدرت فوتبال آلمان برای صدمین بار به مصاف یکدیگر می روند

دورتموند – بایرن؛ شبیه سازی برای فینال ومبلی

جام جم ورزشی - بعد از نتایج خیره کننده دو تیم مطرح فوتبال آلمان در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا ، حالا تماشای بازی بورسیادورتموند و بایرن مونیخ، برای فوتبالدوستان جذابیتی دوچندان پیدا کرده است.
کد خبر: ۵۵۹۴۶۴
دورتموند – بایرن؛ شبیه سازی برای فینال ومبلی


شنبه شب و از ساعت 21 به وقت تهران دورتموندی که رئال مادرید را چهار بر سه شکست داد، در هفته سی و دوم بوندس لیگا میزبان بایرن مونیخی است که با پیروزی تاریخی هفت بر صفر مقابل بارسلونا، تحسین جهانیان را برانگیخت.
این بازی هرچند به دلیل فاصله 20 امتیازی بایرن مونیخ از بورسیادورتموند در لیگ آلمان، از حساسیت بالایی برخوردا نیست اما باتوجه به اینکه در فاصله 20 روز تا فینال ومبلی برگزار می شود می تواند شبیه سازی کوچک برای آن فینال بزرگ باشد.
بایرن مونیخ و دورتموند به عنوان دو رقیب دیرینه در  صد سال گذشته، بارها رودروی یکدیگر قرار گرفتند، اما برای هردوی آنها فصل 13/2012 فصلی متفاوت است. متفاوت از این جهت که آنها برای نخستین بار در فینال لیگ قهرمانان اروپا یکدیگر را ملاقات می کنند. البته برای هواداران این دو تیم هم، تقابل پنج باره بایرن و دورتموند در یک فصل، جز اتفاقات نادر  به شمار می رود.
این دو تیم ابتدا در سوپرکاپ آلمان با هم بازی کردند که آن بازی با پیروزی دو بر یک بایرن به پایان رسید. پس از آن، بازی رفت دو تیم در بوندس لیگا یک – یک مساوی شد و اما بایرن در تک بازی جام حذفی با یک گل مقابل دورتموند به پیروزی رسید. حالا نوبت به بازی برگشت دو تیم در بوندس لیگا است. پس از  آن هم فینال تمام آلمانی لیگ قهرمانان از راه خواهد رسید تا بایرن و دورتموند، برای پنجمین بار طی یک سال گذشته مقابل هم بازی کنند.
بایرن مونیخ که هفته گذشته با پیروزی یک بر صفر مقابل فرایبورگ به رکورد کسب 84 امتیاز در بوندس لیگا رسید، برای اینکه این رکورد را دست نیافتنی تر کند در سه بازی آینده هم به دنبال کسب امتیاز خواهد بود. آنها در این فصل با بسته نگه داشتن دروازه خود در  20 بازی، یک رکورد خیره کننده دیگر هم دارند؛ هرچند که در خانه دورتموند بسته نگه داشتن دروازه و رسیدن به بیست و یکمین بازی، بدون گل خورده، کار چندان آسانی نیست.
بایرنی ها در پنج بازی قبلی خود مقابل دورتموند در بوندس لیگا، نه تنها طعم پیروزی را نچشیده اند که با قبول چهار شکست و تنها یک تساوی، عملکردی ناامید کننده داشته اند. حال باید دید آیا این طلسم در بازی شماره 100 دو تیم برای این تیم پاره خواهد شد یا دورتموند همچنان در بازیهای بوندس لیگایی دو تیم، بدون شکست باقی می ماند.
در 99 بازی قبلی 45 بار بایرن مونیخ پیروز شده و 25 بار نیز بروسیا دورتموند برنده از زمین مسابقه خارج شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها