بیش از میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا با دردهای مزمن دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند؛ گاهی این دردها تا حدی شدید است که زندگی فرد را مختل می‌کند.
کد خبر: ۵۵۹۲۱۰

بنابراین یافتن راهکاری برای درمان بیماری‌های مزمن و دردهای شدید نیازمند این است که همزمان از روش‌های دارویی و درمانی فیزیکی استفاده شود، اما گروهی از محققان به روش آسان‌تری برای رهایی از دردهای مزمن دست یافته‌اند. در این روش از چسب‌هایی استفاده می‌شود که اساس عملکردشان، تحریک الکتریکی عصب‌ها از طریق پوست است. در فیزیوتراپی نیز از روش مشابهی برای کاهش دردهای استخوانی استفاده می‌شود.

در این روش درمانی از مجموعه‌ای از الکترودهای چسبی استفاده می‌شود که روی سطح پوست قرار گرفته و شوک‌های الکتریکی را به پوست منتقل می‌کند. این چسب مجهز به فناوری بلوتوث است و از طریق اپلیکیشنی که روی گوشی‌های تلفن همراه نصب می‌شود عملکرد آن قابل کنترل است. این اپلیکیشن میزان درد را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و براساس اطلاعات دریافتی برنامه‌ای را برای مدیریت درد در نظر می‌گیرد. به این ترتیب فرد می‌تواند براساس میزان دردی که دارد این سیستم را تنظیم کند تا شدت شوک‌های الکتریکی ارسالی به سطح پوست تحت کنترل قرار گیرد. /منبع: Gajitz

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها