کتابخانه باغ موزه دفاع مقدس 12 اردیبهشت افتتاح می‌شود

مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس از افتتاح کتابخانه تخصصی این باغ موزه در 12 اردیبهشت خبر داد و گفت: هفت هزار و 500عنوان کتاب دفاع مقدس و چهار هزار و 500 عنوان کتاب در محورهای موضوعی دفاع مقدس در این مجموعه جمع آوری شده است.
کد خبر: ۵۵۸۴۲۲
کتابخانه باغ موزه دفاع مقدس 12 اردیبهشت افتتاح می‌شود

سردار جواد خضرایی در نشست خبری که درباره افتتاح کتابخانه تخصصی باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: موزه دفاع مقدس شهریور ماه سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه باغ موزه دفاع مقدس در هفته جاری افتتاح می‌شود، افزود: موزه دفاع مقدس پایانه ارزشمند اطلاعات جامعی است که ویژگی‌های آن دوران را معرفی می کند.

سردار خضرایی اظهارداشت: تربیت راویان دفاع مقدس عملکرد بی نظیری بوده است و اگر بازدید کننده در درک مفاهیم دچار اشکال شود این راویان اطلاع رسانی دقیق تری صورت می‌دهند.

مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس با بیان اینکه این موزه علاوه بر برخوداری از اطلاعات دفاع مقدس منبع تولید اطلاعات نیز به شمار می‌رود، افزود: به این منظور برای ثبت و نگهداری این اطلاعات و تاریخ آن دوران مصاحبه های متعددی با فرماندهان و رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران و جهاد سازندگی صورت گرفته است.

وی نبود کتابخانه ای که تمامی افراد بتوانند به آن دسترسی داشته باشند، را از کمبودها عنوان کرد و افزود: از دوسال قبل ساماندهی و احداث جامع ترین کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفت و طی هماهنگی با ناشران و مولفان بخشی از کتاب های این مجموعه، با رویکرد دفاع مقدس آماده شد.

سردار خضرایی تصریح کرد: آنچه در حوزه دفاع مقدس نگاشته شده است محدود به مولفان داخلی نمی‌شود و برخی از این کتاب‌ها سال‌ها قبل ترجمه شده و حتی تجدید چاپ نشده بودند از این رو گردآوری آن‌ها مشکل بود و در این راستا برخی از کتاب‌ها با مسافرت به شهرها و ارتباط با مولفان و ناشران گردآوری شد.

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس با اعلام اینکه دو هزار عنوان از کتاب‌های این کتابخانه از سایر کتابخانه‌ها قرض گرفته و جمع آوری شده است، افزود: در برخی موارد مجبور شدیم چند نسخه از کتاب ها را تجدید چاپ کنیم.

سردار خضرایی یادآور شد: 7هزار و 500عنوان کتاب دفاع مقدس و 4 هزار و 500 عنوان کتاب در محورهای موضوعی دفاع مقدس در این مجموعه جمع آوری شده است.

وی افزود: بالغ بر 12 هزار عنوان و 40 هزار نسخه در این کتابخانه ساماندهی شده است که روز پنجشنبه با حضور فرهیختگان، ناشران و مولفان این کتابخانه افتتاح می‌شود.

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس خاطرنشان کرد: درمجموع از 24 مولف، نویسنده و شهید و 20 نفر از افرادی که در ساماندهی و ارائه کتاب‌ها، کتابخانه دفاع مقدس را یاری رسانند تقدیر به عمل می‌آید که در این میان، چهار تن نیز از مدیران شرکت‌های انتشاراتی هستند.

سردار خضرایی اظهارداشت: افتتاح کتابخانه باغ موزه دفاع مقدس با حضور سردار رحیم صفوی در روز پنجشنبه همزمان با شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم انجام می‌شود.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها