یک پژوهشگر حوزه اعتیاد گفت: ۷۰ درصد کودکان و نوجوانانی که دچار تنش‌های روانی مانند اضطراب، استرس، ترس و مانند اینها هستند، مستعد ابتلا به اعتیاد و رویکرد به مواد مخدر در نوجوانی‌اند.
کد خبر: ۵۵۸۳۱۸

 

محمد حسین غلامی‌ گفت: در دوره رشد جسمی و روحی، کودکان دچار مشکلاتی می‌شوند که ممکن است در آینده آنان را به سمت مصرف مواد مخدر هدایت کند. 
وی با اشاره به اینکه امروزه، بزرگسالان اضطراب زیادی تحمل کرده و آن را به کودکان منتقل می‌کنند، اظهار داشت: این تنش روحی باعث اختلال در مغز کودک شده و زمینه را برای اعتیاد آنان آماده می‌کند.  از سوی دیگر شیوه تربیتی برخی خانواده‌ها بویژه مادران به نحوی بوده که فرزند به آن‌ها وابسته است و اجازه تصمیم گیری در امور خود را ندارد. امر و نهی کردن فرزندان در مسائل شخصی نه تنها اثر مثبت نخواهد داشت بلکه نقطه آسیب هم خواهد بود و این افراد با کوچک‌ترین مشکل دچار سرخوردگی، افسردگی و استیصال می‌شوند و به روشهای غیرمعمول برای حل مشکلات خود روی می‌آورند.
کودکانی که مهارت نه گفتن را نیاموزند، همیشه با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند به طوری که بخشی از قشر معتاد جامعه را تشکیل می‌دهند. کنجکاوی کودکان و نوجوانان سبب گرایش آنان به مصرف مواد مخدر است و گرایش کودکان به همسالان و تقلید از آن‌ها گاهی سبب مصرف مواد مخدر می‌شود.
>> ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها