سر کلانتر هفتم تهران خبر داد:

دستگیری زنان جیب بر با ۳۲ فقره سرقت

هفت زن که با تشکیل باند خانوادگی در بازار و امامزاده ها از زنان جیب بری می کردند در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۵۸۰۳۹
دستگیری 7 زن جیب بر در تهران

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین از پلیس آگاهی تهران بزرگ، در پی وقوع سرقت های مشابه به شیوه «جیب بری» از مالباختگان خانم و طرح شکایت های مشابه مبنی بر اینکه تعدادی از سارقان جیب بر زن، اقدام به سرقت از شهروندان در محدوده مناطق بازار، خطوط اتوبوس های BRT و همچنین اماکن زیارتی سطح شهر تهران بویژه حضرت عبدالعظیم می کنند، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «جیب بری» و به دستور بازپرس شعبه سیزدهم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز رسیدگی به این پرونده و با توجه به شیوه و شگرد سارقان، کارآگاهان اداره هفدهم با اطمینان از حرفه ای بودن سارقان به بررسی مجرمان زن سابقه دار پرداخته و اطلاع پیدا کردند که دو تن از مجرمان سابقه دار زن به نام های «نعیمه . د» (28 ساله) و «زهره . م» (30 ساله، خواهر شوهر نعمیه و از اعضای اصلی گروه سارقان) که پیش از این نیز بارها به اتهام جیب بری دستگیر و روانه زندان شده اند، به تازگی و با تأمین قرار وثیقه آزاد شده اند.

کاراگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ضمن شناسایی مخفیگاه متهمان در محدوده میدان شوش و خیابان خاوران، هر دو نفر آنها را دستگیر و در همان تحقیقات مقدماتی به ارتکاب سرقت به شیوه جیب بری اعتراف و اسامی دیگر همدستان و دیگر اعضای گروه را نیز معرفی کردند.

با شناسایی دیگر اعضای گروه به اسامی:  

الف: «سحر . ی» (29 ساله): از اعضای اصلی گروه سارقان ـ دارای چهار سابقه دستگیری در سال های گذشته ـ دارای هویت مجعول فاطمه دادفر و زن دایی «زهره . م».

ب: «گیتا . ف» (26 ساله): دارای چهار سابقه دستگیری در سال های گذشته ـ دخترخاله «زهره . م».

ج: «بتول . الف» (50 ساله): مادر گیتا و خاله «زهره . م».

چ: «شیرین . ح» (37 ساله): از اعضای اصلی گروه سارقان خواهر زاده «بتول . الف» و دخترخاله «گیتا . ف» و «زهره . م»

د: «معصومه . د» (30 ساله): خواهر «نعیمه . د».   

مخفیگاه تمای اعضای گروه در مناطق نازی آباد، خاوران و وحدت اسلامی شناسایی، کلیه متهمان دستگیر و در تحقیقات جامع پلیسی به دهها فقره جیب بری در مناطق مختلف سطح شهر تهران از جمله در خطوط اتوبوس های BRT ، بازار شوش، امامزاده حسن ، شهرها و اماکن زیارتی قم، شهرری ، مشهد و همچنین شهرهای اصفهان ، جزیره قشم و... اعتراف کردند.

شیوه و شگرد سرقت

برابر اعترافات بدست آمده از متهمان پرونده ، اعضای گروه در قالب گروه های دو یا سه نفره و با حضور در اماکن شلوغ و پر تردد ، پس از انتخاب سوژه مورد نظر (مالباخته) ـ غالبا از میان افراد مسن و یا خانم هایی که فرزندان خود را بغل کرده و یا کیف هایی با دسته بلند همراه داشتند ـ به این افراد نزدیک شده ، ابتدا دو نفر از اعضای گروه (تحت عنوان سیاه کن) اطراف سوژه را محصور کرده تا ضمن پرت کردن حواس فرد مانع از رؤیت سرقت توسط سایر افراد شوند و نفر سوم نیز اقدام به سرقت محتویات کیف افراد می کرد.  



سرهنگ علی غیاثوند معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود:«با توجه به اعترافات بدست آمده از متهمان و بررسی شکایت های مشابه، تاکنون تعدادی از مالباختگان شناسایی و در مراجعه به اداره هفدهم پلیس آگاهی موفق به شناسایی متهمان شدند لذا در ادامه رسیدگی به این پرونده و جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهمان، از کلیه مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد و در طول یک سال گذشته مورد سرقت اموال قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمان و طرح شکایات خود به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
۰
۰
دسته جمعی اینها را بفرستید یك زندان خوش آب و هوا كه خیلی دلشون برای هم تنگ نشود و بد نگذرد و برنامه های بعدیشان را طراحی كنند كه بعد از خروج از زندان زیاد دنبال كار نگردند و بیكار نباشند. راستی افراد ذكور خانواده كجا هستند ؟؟!!
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
۰
۰
واقعادست ماموران درد نكند ولیكن اگر قاضی محترم حكم قشنگی صادركند فقط گرفتن این دزدهاشرط نیست
ارش
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
۰
۰
اعدامشون كنید از شرشون راحت شیم
رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
۰
۰
سلام از كیف همسرم دو بار در مسیر شهدا تا میدان خراسان همین خانمها به سرقت كرده اند و همسرم مدتی افسرده شده بود
رضا از اهواز
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
۰
۰
آیابه اینها هم باید روز زن ومادر رو تبریك گفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها