با شکایت یک زن جوان،‌ ماموران با تعقیب و گریز و تیراندازی در درگیری تن‌به‌تن،‌ 2 مرد تبهکار را بازداشت کردند

آزار زنان خدمتکار از سوی مهندس قلابی

دو مرد تبهکار که پس از ربودن زنان خدمتکار، آنها را در بیابان‌های اطراف تهران مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۵۷۵۵۶

به گزارش پلیس آگاهی تهران، بیستم اسفند سال گذشته زن جوانی با مراجعه به دادگاه کیفری استان و طرح شکایت با موضوع آزار و اذیت جنسی، عنوان کرد: سرنشینان یک دستگاه خودروی پیکان سفید مراربوده و با انتقال به بیابان‌های جاده خراسان، با تهدید چاقو مورد آزار و اذیت قرار دادند و با سرقت پول و گوشی تلفن همراهم، مرا در بیابان رها کرده و متواری شدند.

در پی طرح این شکایت، پرونده‌ای تشکیل و به دستور رئیس شعبه 75 دادگاه کیفری استان، به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

زن جوان پس از حضور در اداره شانزدهم، گفت: به عنوان نیروی خدماتی در شرکتی در میدان انقلاب کار می‌کنم. پانزدهم اسفند سال 91 شخصی با دفتر شرکت تماس گرفت و با معرفی خود به نام مهندس رضایی، مدعی شد برای پذیرایی در مراسم جشن تولد دخترش نیاز به یک کارگر زن دارد و منشی شرکت نیز مرا معرفی کرد. با شماره تلفن همراه وی تماس گرفتم تا نشانی منزلشان را بگیرم که با ارائه مشخصاتش، عنوان کرد در ایستگاه متروی جوانمرد قصاب منتظر من خواهد بود. حدود ساعت 7 بعدازظهر بود که یک خودروی پیکان سفید با دو سرنشین کنار ایستگاه مترو متوقف شد و فردی که خود را مهندس رضایی، مهندس معماری معرفی می‌کرد، مدعی شد خودرویش خراب شده و به همین دلیل با خودروی شرکت به‌دنبالم آمده و راننده را نیز به عنوان راننده شرکت معرفی کرد. زمانی که سوار خودرو شدم، مهندس رضایی مدعی شد به دلیل قطع سیستم برق منزلش، جشن تولد دخترش را در منزل خواهرش برگزار کرده و هنوز مدت زیادی از حرکت ماشین نگذشته بود که متوجه شدم از تهران خارج شده‌ایم! بلافاصله اعتراض کردم که ناگهان مهندس قلابی، چاقویی را زیر گلویم گذاشت. آن زمان بود که فهمیدم آنها چه قصد و نیتی دارند. مرا کتک زده و با تهدید چاقو مورد آزار و اذیت قرار دادند و پس از سرقت اموالم، در بیابان رها کرده و متواری شدند.

آموزش به شرکت‌های خدماتی

با تشکیل تیم ویژه‌ای از کارآگاهان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. کارآگاهان با شناسایی تعدادی از شرکت‌های خدماتی سطح شهر تهران بویژه مناطق مرکزی تهران از جمله انقلاب، ولی‌عصر و هفتم تیر به این شرکت‌ها مراجعه و با ارائه آموزش‌های لازم به کارکنان شرکت، از آنها خواستند در صورت هرگونه تماس مشکوک، موضوع را به ماموران اطلاع دهند. سرانجام بیست و یکم اسفند 91 مدیر یکی از شرکت‌های خدماتی در محدوده میدان انقلاب، با کارآگاهان اداره شانزدهم تماس گرفت و عنوان کرد که شخصی با معرفی خود به نام مهندس محمدی و به شیوه‌ای مشابه، از آنها درخواست نیروی خدماتی زن کرده است.

دستگیری 2 متجاوز

بلافاصله تحقیقات در این ارتباط آغاز و معلوم شد فرد تماس گیرنده، همان شخصی است که خود را مهندس رضایی معرفی کرده بود. با اطلاعات به دست آمده درباره محل تردد متهمان در حوالی ایستگاه متروی شهرری و مشخصات خودروی پیکان سفید، کارآگاهان این محل را تحت مراقبت‌های نامحسوس قرار دادند. تا این‌که ساعت 19 و 30 دقیقه خودروی پیکان سفید همراه دو سرنشین در محل ایستگاه مترو مشاهده شد. کارآگاهان به این ترتیب با اطمینان از هویت متهمان، عملیات دستگیری را آغاز کردند. متهمان با مشاهده کارآگاهان قصد فرار داشتند که ماموران چند تیر هوایی شلیک کردند اما متهمان بدون توجه به دستور ایست و شلیک تیر هوایی، همچنان تلاش داشتند از محل متواری شوند که کارآگاهان هر چهار لاستیک خودروی آنها را مورد هدف قرار دادند.و در ادامه با مسدود کردن حرکت خودرو و درگیری با متهمان، هر دو نفر به نام‌های مهران بیست و هفت ساله و علی سی و هشت ساله را دستگیر کردند. از خودروی متهمان شماره شرکت‌های خدماتی و همچنین گوشی تلفن همراه شاکی کشف شد.

با اعتراف متهمان، تلاش برای شناسایی دیگر شاکیان پرونده ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها