خبر سلامت

بیماری‌های ژنتیکی با ازدواج‌های فامیلی 3 برابر می‌شود

عضو هیات علمی گروه ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ازدواج‌های فامیلی احتمال ابتلای نوزادان به بیماری‌های ژنتیکی را سه برابر افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۵۵۶۷۴۹

منصور صالحی در گفت‌وگو ایسنا، افزود: گرچه والدین با وجود داشتن یک ژن سالم و یک ژن معیوب بیمار نیستند، اما می‌توانند به طور اتفاقی هردو، ژن‌های معیوب خود را به فرزند انتقال دهند که نتیجه آن ممکن است یک بیماری ژنتیکی در فرزند باشد.

وی با بیان این‌که در ازدواج‌های غیر فامیلی احتمال ابتلای نوزادان به بیماری‌های ژنتیکی 2 درصد است، اما در ازدواج‌های فامیلی احتمال ابتلای نوزادان به بیماری‌های ژنتیکی افزایش می‌یابد، ‌تاکید کرد: هر چه نسبت خویشاوندی زوجین دورتر شود، تعداد ژن‌های مشترک آنها نیز کاهش می‌یابد؛ بنابراین ریسک ابتلا به بیماری‌های ژنتیکی در نوزادانی که والدین آنها اقوام درجه دو و سه و پس از آن هستند، کاهش می‌یابد.

تاثیر سرکه سیب بر سلامت مو

متخصصان پوست دریافتند خاصیت اسیدی سرکه‎سیب قابلیت آن را دارد که با خشکی پوست و مو که به‌دنبال مصرف صابون و شامپوها اتفاق می‌افتد، مقابله کند و می‌تواند بین PH طبیعی پوست و مو تعادل برقرار کند.

به گزارش ایسنا، تاثیر مفید سرکه‎سیب بر سلامت مو این است که می‌تواند آلودگی‌ها را از روی موها پاک کند و اگر به طور روزانه و منظم برای مراقبت طبیعی استفاده شود بتدریج موجب نرمی، لطافت و حتی درخشندگی تارهای مو می‌شود. برای این کار، مقداری سرکه‎سیب را با حجم یکسانی آب مخلوط و پس از شست‌و‌شوی موها با شامپو، سر خود را با این محلول مرطوب کنید. اگر بتوانید با کمک اسپری به صورت افشانه‌ای محلول سرکه‎سیب و آب را روی موهای خود بپاشید، نتیجه بهتری حاصل خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها