نقاب از چهره دزدهای حرفه‌ای کنار رفت

یک مرد نقابدار که با همدستی دو دوستش شبانه وارد خانه‌های مردم در شهریار و اندیشه می‌شدند و اموال صاحبخانه‌ها را سرقت می‌کردند، از سوی پلیس آگاهی شهریار دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۵۶۶۰۴
نقاب از چهره دزدهای حرفه‌ای کنار رفت

دزدان خشن در یکی از دزدی‌هایشان زن تنهایی را در حمام خانه‌اش محبوس کرده و در جریان دزدی از خانه‌ای گاوصندوق 300 کیلویی را با خود برده بودند.

به گزارش جام‌جم، چندی پیش زنی با حضور در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهریار از سه مرد به اتهام سرقت اموالش شکایت کرد.

شاکی گفت: شب حادثه در خانه تنها بودم که برق قطع شد. برای بررسی کنتور برق به حیاط رفتم که ناگهان سه مرد از پشت درخت‌ها بیرون آمده و مرا به یکی از اتاق‌ها بردند.

دزدها، زن صاحبخانه را در حمام محبوس کردند

وی اضافه کرد: مردان خشن طلاهایم را دزیدند و پس از بستن دست و پایم، مرا در حمام زندانی کردند. پس از چند ساعت با شکستن پنجره حمام، از آنجا خارج و متوجه شدم. دزدها مدارک و اموال قیمتی خانه را سرقت کرده‌اند.

با طرح این شکایت، پرونده‌ای تشکیل و به پلیس آگاهی شهریار ارجاع و با چهره‌نگاری رایانه‌ای از دو نفر از متهمان فراری، جستجوها برای دستگیری آنها آغاز شد.

در ادامه تحقیقات، مرد دیگری نیز با حضور در مرکز پلیس، از سرقت اموال خانه‌اش خبرداد.

وی به پلیس گفت: پس از بازگشت از سفر متوجه شدیم قفل در ورودی خانه ویلایی‌مان تخریب و گاوصندوق 300 کیلویی حاوی اسناد خانه و مغازه، مدارک هویتی، 50 میلیون تومان پول و کارت سوخت سرقت شده است.

ماموران با اعزام به خانه شاکی، در بررسی محل متوجه شدند متهمان با دیلم در خانه را تخریب کرده و چون موفق به گشودن در گاوصندوق نشده‌اند، آن را با خود برده‌اند.

تحقیقات در این باره ادامه داشت تا این که افراد دیگری هم که ساکن شهریار و اندیشه بودند، نیز با حضور در مرکز پلیس، از سرقت خانه‌های ویلایی ‌شان خبر دادند اما یکی از شاکیان گفت که سارقان پس از تخریب در خانه با دیلم، وقتی دیده‌اند مرد صاحبخانه و خانواده‌اش در حال بالا آمدن از پله‌ها هستند، بی‌آن‌که سرقتی انجام دهند، متواری شده‌اند.

دوربین مداربسته، تصاویر دزدها را شکار کرد

ماموران پس از بررسی منازل شاکیان، در بررسی خانه‌ای که سارقان در اجرای نقشه سرقت ناکام مانده و فرار کرده بودند، متوجه شدند آنجا مجهز به دوربین مداربسته بوده و تصاویر دو نفر از سارقان فراری و یک سارق نقابدار ثبت شده است.

در ادامه معلوم شد، تصاویر به‌دست آمده با تصاویر رایانه‌ای دزدانی که پلیس در تعقیبشان است، مطابقت دارد.

دستگیری متهمان و کشف اموال دزدی از آنها

به این ترتیب جستجوی گسترده برای دستگیری آنها آغاز شد تا این که چند روز پیش ماموران هنگام گشتزنی در یکی از محله‌های شهریار، به خودرویی که در حاشیه خیابان پارک شده و سه مرد سرنشین آن بودند، مظنون شده و با توقیف خودرو، هر سه سرنشین را که دو نفر از آنها با تصاویر متهمان تحت تعقیب پلیس مطابقت داشتند، دستگیر و به پلیس آگاهی شهریار منتقل کردند.

در بازرسی از خودروی متهمان نیز مقادیری طلا، مدارک هویتی، کارت سوخت و قمه کشف و ضبط شد.متهمان در بازجویی اولیه ادعا کردند اموال مکشوفه را از یک مرد معتاد خریده‌اند و از دزدی بودن اموال بی‌اطلاع هستند.

مالباخته، دزد خانه‌اش را شناسایی کرد

در این مرحله یکی از شاکیان در مواجهه حضوری با متهمان، آنها را شناسایی و عنوان کرد این سه متهم همان سارقانی هستند که به زور وارد خانه‌اش شده و او را در حمام محبوس و اموال قیمتی‌اش را سرقت کرده‌اند.

بنابراین گزارش، برای هر سه متهم از سوی بازپرس برجسته، رئیس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهریار در غرب استان تهران، قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از متهمان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
سید مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
۰
۰
كاش پرده از چهره منفور و خبیث دانه درشت های پناه گرفته در سایه خط قرمزدار ها كنار می رفت. این افراد در مقابل آن خبیث ها، چهره ای دوست داشتنی هستند.
110
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
۰
۰
سزای عملشان برسند

نیازمندی ها