توصیه مقامات اسبق آمریکا به دولت اوباما:

در مذاکرات هسته ای فتوای رهبر ایران را مبنا قرار دهید

جمعی از کارشناسان و مقامات سابق دولت آمریکا که عضو گروه « پروژه ایران » هستند در گزارش جدید خود به دولت باراک اوباما توصیه کرده اند که در مذاکرات هسته ای با ایران فتوای مقام معظم رهبری در مورد ممنوعیت استفاده از سلاح هسته ای را مبنای کار و قضاوت خود قرار دهند.
کد خبر: ۵۵۵۶۹۱
در مذاکرات هسته ای فتوای رهبر ایران را مبنا قرار دهید

به گزارش  سی ان سی نیوز، محتوای این گزارش از سوی گروهی از دیپلمات های ارشد پیشین آمریکایی و مقامات دولتی آن کشور نیز تایید شده است.

 شبکه خبرگزاری آمریکایی سی ان اس نیوز با انتشار این خبر و با ذکر مفاد فتوای مقام معظم رهبری افزوده است: طبق فتوای ایشان که در سال 2005 میلادی صادر شد و طبق قانون دین مبین اسلام تولید سلاح هسته ای و استفاده از این سلاح ها ممنوع می باشد.
 
این خبرگزاری در ادامه می افزاید:در گزارش جدید منتشر شده از سوی مرکز «پروژه ایران» که یک نهاد غیر دولتی است و هدف خود را ایجاد تعامل میان ایران و آمریکا ذکر کرده است تحریم ها و تهدید نظامی علیه ایران می بایستی کاهش یابد و آمریکایی ها می باید فعالانه وارد تعامل با جمهوری اسلامی ایران شوند.
 
در ادامه این گزارش آمده است:اقدامات دولت آمریکا باید شامل «پایان دادن به فعالیت های خرابکارانه پنهانی» باشد که هدف آن ایجاد بی ثباتی در ایران است.

 همچنین در ادامه این گزارش آمده است: می بایستی خط قرمز اضطراری و یا شبکه ای ارتباطی به منظور ارتباط میان دو طرف برقرار شود تا از هرگونه منازعه احتمالی جلوگیری شود.

رییس جمهور آمریکا همچنین می بایستی از فتوای مقام معظم رهبری در مورد منع ساخت و استفاده از سلاح هسته ای استقبال نماید و آن را مبنای هرگونه مذاکره هسته ای قرار دهد چرا که این فتوا تضمین کننده آنست که جمهوری اسلامی ایران قصد ساخت سلاح هسته ای را ندارد و برنامه هسته ای اش ماهیت صلح آمیز دارد.
 
نویسندگان این گزارش در ادامه با اذعان به اهمیت فوق العاده فتوای رهبر معظم انقلاب افزوده اند:توجه ویژه به این فتوا می تواند بی اعتمادی میان ایران وآمریکا را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد.
 
سی ان اس نیوز همچنین در ادامه این گزارش به امضاکنندگان متن آن اشاره کرده و افزوده است:در میان بیش از 30 امضا کننده این گزارش نام افرادی چون «زبیگنیو برژینسکی» مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا، «مایکل هیدن» رییس پیشین سازمان سیا، «لزلی گلب» رییس پیشین شورای روابط خارجی دیده می شود.
 
این خبرگزاری آمریکایی در ادامه به نامه سال 2005 میلادی مقامات کشورمان به آژانس بین المللی انرژی اتمی اشاره می کند و می افزاید:در این نامه آمده بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران فتوایی را صادر کرده اند که طبق آن تولید و استفاده از سلاح های هسته ای ممنوع می باشد.

این خبرگزاری در ادامه می افزاید: آرین طباطبایی از کارشناسان امور ایران و استاد دانشگاه سلطنتی لندن در مقاله ای که اخیرا نوشته تاکید کرده است که فتوای مقام معظم رهبری تایید دیگری است بر این که برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران ماهیت صلح آمیز دارد و می تواند مبنای جلب اعتماد قدرتهای غربی باشد.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نایه
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
۰
۰
باز دستكش مخملین روی پنجه ی آهنین رو دارن جلو میارن حواس دولتمردان جمع باشه لطفا!!!!!!!!!!!!!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها