مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی:

مسجد قاجاری لامشان شهرستان هشترود توسعه می‌یابد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به پایان عملیات مرمتی مسجد قاجاری لامشان شهرستان هشترود، از اجرای طرح توسعه جبهه شمالی تنها مسجد تاریخی به جا مانده در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۵۵۶۷۲
مسجد قاجاری لامشان شهرستان هشترود توسعه می‌یابد

به گزارش روز شنبه جام‌جم آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، تراب محمدی افزود: توسعه جبهه شمالی این مسجد در مراحل پایانی بوده و سازه جدید به بنای قدیمی مسجد الحاق شده است.

وی تملک زمین، بازسازی، آرماتورسازی و پوشش سقف را از جمله اقدامات انجام گرفته در بخش الحاقی عنوان کرد و گفت: با پایان عملیات ساخت و ساز، بخش الحاقی در مرحله نازک کاری قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سبک سازی پشت بام، استحکام بخشی طاق ها، خاک برداری و بلوک سازی فضای داخلی و مرمت و بازسازی جبهه شرقی این مسجد، مرمت کمر پوش زنانه نشین، عایق کاری پشت بام، نماسازی، بدنه سازی، اجرای سیستم روشنایی و تهیه در و پنجره‌ها را از جمله اقدامات مرمتی انجام گرفته در این مسجد تاریخی عنوان کرد.

محمدی اظهار داشت: به زودی توسعه جبهه شمالی مسجد به پایان رسیده و آماده بهره برداری از سوی مردم نمازگزار و دین دار شهرستان هشترود خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها