مشت اوباما سرانجام باز شد

دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا ادعا کردند که سرانجام معمای انفجار بوستون که سه کشته و 141 زخمی بر جای گذاشت،حل نموده‌اند.
کد خبر: ۵۵۵۵۲۱
مشت اوباما سرانجام باز شد

بر اساس ادعاهای آنها عاملان این انفجارها دو جوان به نام‌های " تامیرلان سارنایوف" و "زوخار سارنایوف" بوده‌اند. تابعیت این افراد نیز چچنی عنوان شده‌ است. در کنار اینکه آیا واقعاً این افراد عاملان انفجارها بوده‌اند یا نه؟ آیا آمریکا با معرفی چچنی‌ها به عنوان عاملان این انفجارها برآن بوده‌اند تا روسیه را در صحنه جهانی تخریب و به باج‌گیری از آن بپردازند یا نه؟ و در نهایت آمریکا از معرفی این افراد چه اهدافی را در داخل و خارج آمریکا  پیگیری می‌کند، نکته‌ای بس مهم دیده می‌شود و آن تکرار سیاست اسلام ستیزی از سوی مقامات آمریکایی است.

رویکرد آمریکا به مدیریت و هدایت بحران بوستون به سمت اسلام ستیزی از نکاتی است از همان لحظه اعلام خبر انفجارهای بوستون افکار عمومی را به خود مشغول کرد اما سوال مطرح آن است که چرا آمریکا عاملان این انفجارها را اتباع چچنی که البته بزرگ شده آمریکا هستند معرفی کرده است؟ در پاسخ به این پرسش چند نکته قابل توجه است.

نخست آنکه دولت اوباما همواره ادعا کرده است که در مبارزه با تروریسم بویژه در حوزه عربی، طالبانی و القاعده‌ای موفق بوده و حتی شعار حوزه واژه مبارزه با تروریسم در فرهنگ سیاسی آمریکا را اعلام داشت.

دوم آنکه آمریکا در تحولات منطقه به همراهی کشورهای عربی نیاز دارد لذا نمی خواهد که روابط آمریکا با این کشورها خدشه دار گردد.

با توجه به این شرایط آمریکا با معرفی چچنی‌ها به عنوان عاملان انفجارهای بوستون در حالی که تشدید حملات داخلی و خارجی به مسلمانان را توجیه می‌کند از یک سو خود را در عرصه مبارزه با تروریسم موفق معرفی می‌کند در حالی که رقیب جهانی خود یعنی روسیه را به کم کاری در مبارزه با تروریسم متهم و به نوعی اعمال فشار بر این کشور را تشدید می‌کند.

در همین حال آمریکا انگشت اتهام را از سوی کشورهای عربی به چچن معطوف می‌سازد تا در ازای آن خواستار خدمات بیشتر کشورهای عربی از جمله خرید‌های تسلیحاتی بیشتر( سفر هاگل وزیر دفاع آمریکا به منطقه می‌تواند در این چارچوب باشد) ، رویکرد به همگرایی با صهیونیست‌ها، همکاری با آمریکا علیه مقاومت با محوریت سوریه و... گردد.

نکته مهم آنکه دولتمردان آمریکا از موضع‌گیری مستقیم علیه مسلمانان خودداری کرده و این مأموریت را به رسانه‌ها واگذار کردند که از محورهای آن را مصاحبه‌های متعدد  با بستگان و نزدیکان مظنونان انفجارها تشکیل می‌دهد.

بر این اساس می‌توان گفت که آمریکا ابعاد جدید اسلام ستیزی را در دستور کار قرار داده است تا در لوای آن اهداف ضد اسلامی خویش در داخل و خارج آمریکا را اجرایی سازد.  

قاسم غفوری-جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سنگ صبور
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
۰
۰
به فرموده امام راحل:امریكا هیچ غلطی نمی تواند بكند

نیازمندی ها