برقراری وضعیت اضطراری در بوستون و حومه

شناسایی و قتل یکی از عاملان انفجارهای بوستون

رئیس پلیس شهر بوستون اعلام کرد که بر اساس تصاویر ویدئویی عاملان انفجارهای ماراتن بوستون را شناسایی کرده و یکی از آنها که در جریان درگیری مسلحانه با پلیس مجروح شده بود، پس از انتقال به بیمارستان جان سپرده است.
کد خبر: ۵۵۵۳۴۳
شناسایی و قتل یکی از عاملان انفجارهای بوستون

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، اد دیویس رئیس پلیس شهر بوستون گفت: دو برادر چچن تبار به نام های تامرلن (تیمور) و  زوخار تسارنایف عاملان انفجارهای ماراتن بوستون هستند.

پلیس با بررسی فیلم های ویدئویی دوربین های امنیتی و نیز تصاویری که مردم  از محل انفجار تهیه کرده بودند توانست این دو برادر چچن تبار را به عنوان عاملان حادثه بوستون شناسایی کند.

در نخستین ساعات بامداد امروز در پی کشتن یک مامور پلیس در انستیتو تکنولوژی ماساچوست « MIT» دو برادر 26 و 19 ساله چچن یک اتومبیل را به همراه راننده اش به گروگان گرفته اما 30 دقیقه بعد او را آزاد کردند.



ماموران پلیس به تعقیب اتومبیل ربوده شده پرداختند. در یک درگیری مسلحانه تامرلن برادر 26 ساله به شدت مجروح شد و ماموران او را به بیمارستان انتقال دادند. وی لحظاتی بعد در بیمارستان جانش را از دست داد.

گزارش ها در مورد مرگ تامرلن برادر بزرگتر ضد و نقیض است. براساس برخی گزارش ها برادر کوچکتر هنگام فرار با اتومبیل او را زیر کرده است. گزارش های دیگری حاکی از زخمی شدن او بر اثر اصابت گلوله است. پزشک بیمارستانی که وی در آن جان سپرد گفته است که تامرلن بر اثر سکته قلبی جانش را از دست داده است.

فرماندار بوستون اعلام کرد که 9000 مامور در تعقیب زوخارتسارنایف 19 ساله هستند. وی از کلیه اهالی شهر بوستون خواسته که در خانه هایشان باقی بمانند.  شهر واترتاون در حومه بوستون و همچنین شهرهای کمبریج، والتهام، نیوتاون و بلمونت به محاصره پلیس و ماموران گارد ملی در آمده اند.



اد دیویس رئیس پلیس شهر بوستون در پیامی خطاب به مردم هشدار داده است که مظنون فراری بسیار خطرناک بوده و امکان دارد به بدن خود مواد انفجاری بسته باشد.

به گفته پدر این دو جوان چچن که در روسیه زندگی می کند، زوخار دانشجوی رشته پزشکی است و هرگز در زندگی مرتکب خلافی نشده بود. وی امیدوار بود که در تعطیلات تابستانی پسرانش به کشور بازگشته و او بتواند آنها را ببیند.

براساس گزارش ها،‌حومه بوستون کاملا فلج شده است . مدارس و دانشگاه ها تعطیل بوده و حمل و نقل عمومی  به حال تعلیق در آمده است.

در شهر واترتاون که جستجوها در آن متمرکز تر است ماموران پلیس محله ها را خانه به خانه تفتیش کرده و سپس ساکنان این خانه ها را تخلیه می کنند.

براساس آخرین بیانه پلیس، اتومبیل هوندا خاکستری رنگ که زوخار با آن فرار کرده در شهر واترتاون کشف شده است. همچنین،رسانه های آمریکایی گزارش دادند که اکنون ماموران پلیس و گارد ملی خانه ای را در واترتاون در محاصره گرفته اند.



ماموران پلیس و گارد ملی که مجهز به سلاح های سنگین و خودروهای زرهی هستند بیم دارند که زوخار در هنگام درگیری اقدام به حمله انتحاری کند. مترجم: بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
عباس
Netherlands
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
۰
۰
این آمریكایی ها ۲ نفر را میخواهند دستگیر كنند یك لشكر زرهی ارتش بردند به اسم پلیس ، ببین چقدر ترس دارند ، آن وقت میخواهند با قدرت اول خاورمیانه بجنگند ، اگر پلیس ایران بود ، یك تیم یگان ویژه پلیس (NOPO ) آنها خیلی راحت میگرفت ، این آمریكایی ها فقط ادعا دارند حتی توی تسلیحات نظامی و خیلی چیز های دیگر اصلآ تاب تحمل اروپایی ها را هم ندارند .
سردار
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
۰
۰
ترور این پدیده شوم به هر علت ودلیل كه باشد (فقر و قدرت و .....)بد و مذموم است به امید دنیایی با عدالت
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
۰
۰
همش دروغه هدفشون اینه كه بگن هیچ شهروند آمریكایی مخالف نیست یا حاضرنیست این كارروبكنه .طفلك چوب مهمان نوازیشو میخوره
صمد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
۰
۰
چاه نكن بحر كسی اول خودت دو كسی من نمی دانم كه این سردمداران امریكا كی از خواب غفلت بیرون می آیند عمو سام منافقین هم ملت ما را چنین میكردن به حرم امام رضا (ع) هم بمب گذاشته بودند ملت سوریه و عراق هم از ترروریست رنج میبرند شیطان بزرگ آدم شو یك روزی خون بیگناهان كشته شده در افغانستان و عراق و یمن و بحرین و پاكستان و كشور های دیگر امریكا را غرق خواهد كرد

نیازمندی ها