انفجار بوستون تکرار مکررات

فرهنگ خشونت در آمریکا بار دیگر قربانی گرفت. انفجار در مسیر دوی ماراتن بوستون به کشته شدن 3 تن و زخمی شدن 140نفر منجر شد.
کد خبر: ۵۵۴۴۹۵
انفجار بوستون تکرار مکررات

در کنار عواملی که موجب شده تا هر روز آمریکا شاهد جنایتی برگرفته از اصل آزادی سلاح و فرهنگ خشونت حاکم شده بر نظام آمریکا باشد نوع واکنش‌های جهانی به این مسئله امری قابل توجه است.

پیش از‌ آن بیان بخش‌هایی از تحولات و حوادث مهم جهانی امری ضروری می نماید. عراق در روزهای اخیر با موجی از انفجارهای خونین همراه بوده است که نزدیک به 400 کشته و زخمی بر جا گذاشته است.

در پاکستان و افغانستان نیز انفجارهای خونین روی داده است که فضای ناامنی این کشورها را تشدید کرده است.

در میانمار نیز حملات نژادپرستانه بوداییان علیه مسلمانان ادامه دارد و صدها قربانی برجای گذاشته است. در فلسطین نیز صهیونیست‌ها هر روز ابعاد جدیدی از جنایت علیه فلسطینی‌ها را اجرا می‌کنند. در سوریه نیز گروه‌های تروریستی کشتار مردم را به فرمان غرب اجرا می‌کنند.

مجموع این تحولات همزمان با جنایت هولناک بوستون در حالی روی می‌دهد که نوع رفتارها در قبال آنها قابل تأمل است. سازمان ملل متحد و کشورهای غربی به سرعت در قبال حادثه بوستون لب به سخن می‌گشایند و ضمن محکوم کردن ابعاد این جنایت با ملت و دولت آمریکا ابراز همدردی می‌کنند. آنها خواستار اشد مجازات برای عاملان این حادثه گردیده و از آن با نام اقدامی تروریستی یاد می‌کنند.

نکته مهم که همین حامیان بشریت که به هواخواهی از مردم و دولت آمریکا برآمده‌اند در قبال حوادث خونین و کشتارهایی که در عراق، سوریه، افغانستان و پاکستان توسط گروه‌های تروریستی روی داده راه سکوت در پیش گرفته و یا به محکوم سازی اولیه بسنده کرده‌اند.

جالب توجه آنکه غربی ها و سازمان ملل این ادعا را مطرح می‌کنند که این انفجارها و کشتارها صدای مخالفان دولتهای این کشورها است و دولتها باید از آن درس گرفته و به خواسته‌های این گروه‌ها که عاملان کشتار مردم هستند تن دهند. البته غربی‌ها و سازمان ملل چنین نسخه‌هایی را برای حوادث آمریکا تجویز نمی‌کنند و با ادعای مقابله با تروریسم به توجیه جنایات و جنگ طلبی‌های آمریکا در صحنه جهانی می‌پردازند.

به عبارتی دیگر می‌توان گفت که نوع رفتار غربی ها و سازمان‌های بین‌المللی در قبال تحولات جهانی نشانگر دو رویی و رفتار سیاسی آنها است بگونه‌ای در قبال حوادث آمریکا به واکنش قاطع روی آورده اما در قبال سایر کشورها به سکوت پرداخته و یا نسخه‌هایی تجویز می‌کنند که به تشدید خشونت منجر شود.

قاسم غفوری-جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
سیدمحسن
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
۰
۰
بجای این مقاله بهتر است حرف از صلح بزنیم حرفهای خور را اصلاح كنید ملت ما فقط مسول سرنوشت خود است نه كشورهای دیگر
آزادی
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
۰
۰
مرگ بر دولت آمریكا
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها