مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور رئیس‌جمهور، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، وزیر دفاع، فرماندهان ارتش، سپاه و نیروی انتظامی و وابستگان نظامی کشورهای خارجی پنجشنبه بیست و نهم فروردین در جوار مرقد امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار و در این مراسم از آخرین دستاوردهای دفاعی رونمایی شد.
کد خبر: ۵۵۵۳۷۰

در ادامه این مراسم، یگان‌های نیروهای چهارگانه ارتش آخرین دستاوردهای دفاعی نیروهای مسلح کشورمان را شامل خودروهای زرهی UN، نفربر براق مجهز به توپ 23 میلی‌متری، نفربر N72، نسل جدید تانک ذوالفقار، تانک پل‌گذار، توپ‌های 130،155 و 175 میلی‌متری خودکششی و توپ 23 میلی‌متری را به نمایش گذاشتند.

همچنین در این مراسم تجهیزات مخابراتی و جنگال و سامانه‌های ارتباطی و ماهواره‌ای، انواع موشک‌انداز‌ها چون موشک‌انداز فجر5، نازعات6، موشک زلزال، موشک میانبرد قادر، الزهرا، موشک‌های قاصد3، موشک بالستیک قدر، نصر، فکور، سجیل و سامانه شنود الکترونیکی صیاد 40، از دیگر تجهیزات بود که به نمایش در آمد.

در ادامه خلبانان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با جنگنده‌های اف 4، اف 14، اف 5، سوخو، آذرخش و صاعقه در قالب تیم‌های دو، سه و پنج فروندی بر فراز مرقد بنیانگذار انقلاب اسلامی و شهدا به اجرای نمایش هوایی پرداختند.

همچنین بالگردها شامل «جت رنجر» (206)، « یو اچ وان» (205)، «کبری » (209)، (216)، (214 ) و شنوک هوانیروز در قالب اسکادران مختلف به شکل «V» رژه رفتند و اقتدار و آمادگی این نیرو را به نمایش گذاشتند.

چتربازان تیپ 65 ارتش نیز با در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز محل برگزاری، اجرای چتربازی کردند.

پدافند هوایی نیز آخرین دستاوردهای دفاعی خود را از جمله پهپاد‌های پیشرفته جدید با نام‌های سریر (H110)‌، هازم 3 و مهاجرB ، سامانه رادار ثامن، شهاب، سامانه رادار بهینه‌سازی شده نبو، سامانه موشکی اس 200، سامانه موشکی میانبرد قادر، سامانه موشکی راپیر، سامانه موشکی برد متوسط شلمچه، هواپیمای جنگنده رادار گریز، سامانه اسکایگارد بهینه‌سازی شده و سامانه رفع آلودگی را به نمایش گذاشت.

بمب قاصد، موشک یاسر، سامانه کایت، موشک عصر 67، موشک زوبین، سامانه سحاب، بمب ریتارد و موشک ستار 1 از جمله آخرین دستاوردهای دفاعی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که در مراسم روز ارتش به نمایش گذاشته شد.

نیروی دریایی ارتش هم با به نمایش درآوردن ماکت ناوشکن جماران، موشک نور، سامانه نصر ساحلی و برخی دیگر از تجهیزات خود آخرین دستاوردهای این نیرو را به نمایش گذاشت.

ارتش ایران، الگوی ارتش‌های مستقل جهان

رئیس‌جمهور در این مراسم با تبریک این روز به ملت ایران، نیروهای مسلح و ارتش با بیان این‌که اقتدار ارتش جمهوری اسلامی برخاسته از اعتماد و اتکال به ملت ایران است، گفت: ارتش عزیز جمهوری اسلامی ایران الگویی مناسب برای همه ارتش‌های مستقل جهان است.احمدی‌نژاد افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا دقیقا ماموریت‌هایی را انجام می‌دهند که فرماندهی به آنها سپرده است و ملت ما با چنین ارتش و قوای مسلحی هرگز طعم تلخ شکست را نخواهد چشید.

صالحی: به تنهایی پاسخ اسرائیل را می‌دهیم

در حاشیه این مراسم امیرسرلشگر عطاءالله صالحی، فرمانده کل ارتش در جمع خبرنگاران در واکنش به ادعای اخیر اسرائیل مبنی بر این‌که اسرائیل می‌تواند به تنهایی ایران را مورد هجوم قرار دهد، گفت: ارتش نیز به تنهایی می‌تواند پاسخ اسرائیل را بدهد.

جنگنده جدید در راه است

سرداروحیدی وزیر دفاع نیز از در دستور کار قرارگرفتن ساخت جنگنده جدید کوثر خبرداد و گفت: این جنگنده نسبت به جنگده‌های پیشین ویژگی‌های متفاوتی دارد.

برخی قابلیت‌های پهپاد سریر

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش هم گفت: پهپاد جدید رادارگریز سریر (H110)‌ از برد بالا و عمق میدان گسترده‌ای برخوردار است و قابلیت حمل سلاح و دوربین دارد و کشف نمی‌شود. وی گفت: دو پهپاد جدید هازم 3 و مهاجر B نیز برای شناسایی، عکسبرداری و انجام عملیات رزمی و تاکتیکی براساس توانمندی‌های بومی تولید شده‌اند که هم‌اکنون مورد بهره‌برداری قرار دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها