انفجار در تگزاس

مقامات آمریکایی از اعلام تلفات خودداری می‌کنند

خبرهای ضد و نقیضی درباره شمار تلفات انفجار در کارخانه کودشیمیایی ویکو ایالت تگزاس منتشر شده است.
کد خبر: ۵۵۵۱۳۶
مقامات آمریکایی از اعلام تلفات خودداری می‌کنند

به گزارش واحد مرکزی خبر ، خبرنگار سی ان ان از مشاهده دست کم سه جسد خبر داده است اما شبکه های محلی امریکا شمار قربانیان را تا 75نفر هم اعلام کرده اند. منطقه وست در شهر ویکو حدود دو هزار و 700نفر سکنه دارد.

 بر اساس تصاویری که بصورت لحظه‌ای از شبکه های تلویزیونی پخش می شود شدت انفجار به حدی است که پس از گذشت ساعتها همچنان ستونهایی از دود  در محل انفجار دیده می شود. برخی از مقامات محلی می گویند که نگرانی برای انفجارهای دیگر ناشی از انبارهای مواد شیمیایی موجود در کارخانه هنوز برطرف نشده است.

این حادثه در شرایطی روی داد که آمریکایی ها در پی انفجارهای مرگبار روز دوشنبه در جریان دو ماراتون بوستون و ارسال نامه های ظاهراً حاوی ماده سمی «رایسین» برای باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و یک سناتور جمهوری خواه ، مضطرب هستند.

 خبرنگاران گزارش می دهند که منطقه در کنترل نیروهای پلیس و اف بی ای امریکاست. مقامات رسمی هنوز در مورد علت انفجار کارخانه کود شیمیایی در شهر ویکو اظهار نظری نکرده اند.

مشخص نیست انفجار ناشی از بروز خطای انسانی یا نقص فنی در کارخانه روی داده یا ناشی از خرابکاری است.

 برخی تحلیلگران می گویند این حادثه تقریباً با سالروزر بمب گذاری سال هزار و نهصد و نود و پنج در اوکلاهما که 168کشته بر جای گذاشت مصادف است. عاملان این حادثه بعداً مشخص شد که از راستگرایان افراطی بوده اند.

 نوزدهم آوریل یعنی فردا، همچنین مصادف با ‌بیستمین سالگرد درگیری مرگبار بین ماموران پلیس فدرال و افراد فرقه دیویدیان در ویکو است.  حادثه ای که در 28 فوریه سال 1993 شروع شد و در 19 آوریل با یورش مأموران پلیس اف‌بی‌آی به مقر فرقه داویدیان به رهبری کورش دیوید در شهرک ویکو (Waco) در ایالت تگزاس پایان یافت. در این حادثه گفته شد تمام پیروان فرقه دیویدیان که شمارشان به 80 نفر می رسید زنده رنده در اتش سوختند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
كلاغ
United States
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
۰
۰
به نظرمن شاید این همه اتفاق ساختگی باشه؟؟؟؟

نیازمندی ها