فرمانده نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان اصفهان کاهش جرایم و برخورد با ناهنجاری ها را خواسته اصلی مردم عنوان کرد و گفت: همزمان شدن انتخابات مانعی برای اجرای طرح امنیت اجتماعی نیست.
کد خبر: ۵۵۴۷۶۴
انتخابات مانعی برای اجرای طرح امنیت اجتماعی نیست

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح امروز در حاشیه صبحگاه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی، گفت: کاهش جرایم و برخورد با ناهنجاری های اجتماعی خواسته اصلی مردم است.

وی با بیان اینکه طرح امنیت اجتماعی نیروی انتظامی معمولاً از اردیبهشت هرسال آغاز می شود، افزود: همزمان شدن انتخابات نه تنها مانعی برای اجرای این طرح نیست بلکه می تواند به امن تر شدن فضای عمومی کشور نیز کمک کند.

این مقام ارشد انتظامی کشور، فضای سیاسی عمومی کشور را آرام عنوان کرد و افزود: اگر نامزدهای انتخاباتی در مسیر قانون حرکت و از تشنج و بی قانونی در جامعه پرهیز کنند انشاء الله در خرداد ماه امسال شاهد حضور گسترده مردم و حماسه سیاسی بزرگ خواهیم بود.

انسداد مرزاولویت اول ناجا در سال 92

سردار مقدم، طرح انسداد و مراقبت های مرز مانند تقویت مراقبت از راه های مرزی و دریابانی را اولویت برنامه های نیروی انتظامی در سالجاری برشمرد و تصریح کرد: سال گذشته هیچ گونه اقدام تروریستی در کشور نداشتیم که این مرهون تلاش های صورت گرفته در مرز است و هرچه بتوانیم در مرز سرمایه گذاری کنیم به همان میزان هم می توانیم امنیت کشور را بیشتر کنیم.

کاهش بی سابقه جرایم خشن طی یک دهه گذشته

فرمانده ناجا اظهارداشت: در برخورد با جرایم خشن، نیروی انتظامی موفقیت های بسیار خوبی را کسب کرده که کاهش جرایم خشن در کشور طی یک دهه قبل بی سابقه بوده است.

وی از کاهش یک تا 20 درصدی جرایم خشن در فروردین ماه امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: انشاء الله روند این کاهش ها در ماه های بعدی نیز با اقدامات و تدابیر پیش بینی شده ادامه خواهد یافت.

رییس پلیس کشور یکی از مشکلات کشور را جرایم خرد و توزیع مواد مخدر عنوان کرد و با مشترک دانستن این دو با یکدیگر، اظهارداشت: افزایش قیمت مواد مخدر باعث شده تا معتادان برای تامین مواد مصرفی خود دست به سرقت بزنند که یکی از برنامه های ما در طرح امنیت اجتماعی جمع آوری معتادان ولگرد و سابقه دار است.

وی، کمبود مراکز درمانی برای معتادان در کشور را یکی از موانع ایجاد طرح مذکور عنوان کرد و اظهار داشت: امیدواریم امسال زیرساخت ها و ظرفیت های لازم برای نگهداری معتادان به وجود بیاید.

کشته ها و تصادفات نوروز در اصفهان

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سوالی در خصوص عملکرد فرماندهی انتظامی استان اصفهان در ایام نوروز، گفت: استان اصفهان در ایام نوروز بیشترین مسافران چه از نظر عبوری و چه از نظر اسکان را داشت که در مجموع ارزیابی های صورت گرفته و مطابق نظرسنجی ها، پلیس استان اصفهان، فضای امن و آرامی را برای مسافران ایجاد کرده بود.

سردار احمدی مقدم در خصوص میزان کشته ها و تصادفات نوروز در اصفهان، اظهارداشت: در حوزه کنترل ترافیک عملکرد پلیس اصفهان در ایام نوروز با توجه به حجم بالای مسافرت ها و تردد خودروها مناسب بود و اینکه بیشتر تصادفات و کشته ها در این ایام بوده، صحیح نیست زیرا این استان به لحاظ موقعیتی که دارد هرسال بار ترافیکی و تصادفات آن بیشتر است اما فکر می کنم امسال کشته ها و تصادفات اصفهان در ایام نوروز درصدی پایین تر از سال های قبل بود.

برپا شدن یا نشدن همایش در ورزشگاه آزادی

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان در پاسخ به سوالی مبنی بر مخالفت نیروی انتظامی با همایش تقدیر از خادمان ستادهای سفرهای نوروزی در ورزشگاه آزادی، گفت: در مورد این برنامه، نیروی انتظامی تنها پیشنهاد داد که این همایش طبق روال سال های قبل به صورت محدود برگزار شود و هزینه آن صرف برنامه های کاهش تصادفات گردد اما پلیس در مقامی نیست که از برگزاری آن ممانعت به عمل آورد.

نیروی انتظامی از حق خود به نفع کشاورزان کنار می رود

خبرنگاری از فرمانده نیروی انتظامی از نحوه پیگیری پرونده دستگیرشدگان در موضوع اعتراض کشاورزان منطقه «ورزنه» اصفهان پرسید که وی پاسخ داد: خوشبختانه طبق توافق کشاورزان و مسئولان استان اصفهان قرار بود آب زاینده رود 20 فروردین به آنها داده شود که این وعده عملی شد.

وی با بیان اینکه ما همواره قدردان زحمات کشاورزان هستیم، افزود: متاسفانه در موضوع اعتراض کشاورزان در اسفند سال گذشته عده ای منحرف وارد میدان شده و به تحریک آنان پرداختند و باعث درگیری و خساراتی در این زمینه شد که در این خصوص نیروی انتظامی خویشتن داری به خرج داده و از حق خود به نفع کشاورزان کنار می رود؛ سعی خواهیم کرد که اگر بتوانیم خسارات آنان را نیز جبران کنیم.

سردار احمدی مقدم در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر تعداد کشته ها در درگیری بین پلیس و کشاورزان،اظهارداشت: خوشبختانه هیچ کس در این درگیری ها کشته نشده و تنها یک نفر وضع وخیمی داشت که هم اکنون حال عمومی او خوب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها