جار​و​جنجال در اردوی مدعیان قهرمانی لیگ برتر بالا گرفت

فینال جام حذفی ؛ 15 اردیبهشت در تهران

در پایان جلسه مدیران دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان در سازمان لیگ که بیش از 2.5 ساعت طول کشید توافقی برای برگزاری محل فینال جام‌حذفی حاصل نشد و در نهایت با انجام مراسم قرعه‌کشی شهر تهران به عنوان میزبان این مسابقه انتخاب شد.
کد خبر: ۵۵۴۶۷۷

زمان برگزاری دیدار فینال جام حذفی نیز با پیشنهاد سپاهانی‌ها یک روز به تعویق افتاد. به این ترتیب دو تیم پرسپولیس و سپاهان روز یکشنبه پانزدهم اسفند و همزمان با برگزاری رقابت‌های هفته سی و سوم لیگ برتر به مصاف هم می‌روند.

جلسه دیروز در شرایطی برگزار شد که مدیر عامل سپاهان در پایان بازی اش با تیم استقلال به نحوه برنامه ریزی سازمان لیگ معترض شده بود . به عبارتی سوت پایان بازی استقلال و سپاهان، آغازی بود بر دعوای مدیریتی این دو باشگاه بزرگ؛ آن‌هم در شرایطی که در دو هفته آینده رقابتی میلی‌متری و نزدیک، بر سر قهرمانی در لیگ با یکدیگر خواهند داشت.

اگر سپاهان بازی را می‌برد 90 درصد راه قهرمانی را رفته بود. استقلال هم می‌توانست با بردن سپاهان کار را یکسره کند، اما بازی دوشنبه شب دو تیم با همه فراز و نشیب‌هایش با گل به خودی مدافع سپاهان مساوی تمام شد تا دو هفته باقی​مانده با حساسیتی دوچندان پیگیری شود. همین حساسیت سرمنشا همه جار و جنجال‌هایی است که با پایان بازی دو تیم آغاز شده و هنوز هم ادامه دارد.

جنجال داوری

اخراج فرشید طالبی، اخراج ایمان موسوی، گل مشکوک به آفساید استقلالی‌ها و گرفتن هفت دقیقه وقت اضافی در نیمه دوم، برای به چالش کشیدن عملکرد تیم داوری این مسابقه کافی بود. اولین سپاهانی که به داوری اعتراض کرد، زلاتکو کرانچار بود. او در نشست خبری پایان بازی اخراج طالبی را غیرقانونی دانست و عنوان کرد گل استقلال در شرایط آفساید به ثمر رسیده است!

البته قبل از کرانچار، این فرشید طالبی بود که با اشک‌هایش نشان داد چقدر از بابت دریافت دو کارت زرد بحث برانگیز در کمتر از 15 دقیقه ناراحت است. در آن‌سو امیر قلعه‌نویی هم از برخی تصمیمات مظفری‌زاده گله‌مند بود. سرمربی آبی‌ها معتقد بود در دقیقه 86 باید مدافع سپاهان اخراج و برای استقلال پنالتی گرفته می‌شد. در این میان کارشناسان مختلف داوری هم در اظهارنظرهای خود بیشتر از آن‌که قضاوت این بازی را بی‌نقص بخوانند، به برخی اشتباهات مظفری‌زاده و کمک‌هایش اشاره کردند، اما متفاوت‌ترین نظر را رئیس دپارتمان داوری فوتبال کشور داد؛ جایی که حسین عسگری از همه تصمیمات تیم داوری دفاع کرد و عملکرد آنها را با توجه به حساسیت بازی خوب دانست.

با وجود این، سپاهانی‌ها که در اعتراض به قضاوت بازی دوشنبه شب، خود را محق‌تر از رقیب تهرانی می‌دانستند، روز گذشته به طور رسمی از سعید مظفری‌زاده شکایت کردند.

انتقاد از سازمان لیگ

در کنار اعتراض به نحوه قضاوت سعید مظفری‌زاده، مسئولان باشگاه سپاهان حالا به برنامه‌ریزی سازمان لیگ هم انتقاد دارند. مدیرعامل تیم اصفهانی قبل از شرکت در جلسه دیروز سازمان لیگ، این اعتراض را در تماس تلفنی برنامه 90 علنی کرد. رحیمی گفت: ما با فتح‌الله‌زاده و هواداران و ورزشکاران استقلال و پرسپولیس رفیق هستیم، اما در 20 سال اخیر همیشه این‌گونه بوده که دو هفته پایانی بازی‌های لیگ باید همزمان برگزار شود. اگر تقویم منظم باشد دوستی‌ها حفظ می‌شود و این حق طبیعی ماست که دو هفته پایانی بازی‌های لیگ همزمان باشد. وی با بیان این مطلب که در صورت همزمان نبودن دو هفته پایانی لیگ، تیمش روز جمعه به مصاف داماش نمی‌رود، افزود: ما به استقلالی‌ها کاری نداریم و ضمن اعتراض، این پیشنهاد را مطرح کرده‌ایم که سی‌ام فروردین بازی‌های هفته سی و سوم و پانزدهم اردیبهشت بازی‌های هفته پایانی برگزار شود. به عنوان مدیرعامل سپاهان می‌گویم ما پیش از بازی با استقلال و فولاد در فینال جام حذفی حاضر نمی شویم.

از استدلال‌های سپاهانی‌ها این که اگر روز چهاردهم اردیبهشت پرسپولیس را در فینال شکست بدهند، آسیایی شدن فولاد هم مسجل می‌شود و این تیم دیگر انگیزه‌ای برای متوقف کردن استقلال در هفته سی و سوم لیگ نخواهد داشت. البته فتح‌الله‌زاده زیر بار این انتقادها نرفت و در همان برنامه 90 بصراحت عنوان کرد برگزاری همزمان بازی‌های دو هفته پایانی به هیچ وجه یک قانون نیست و حتی در لیگ قهرمانان آسیا هم که اهمیتی فراتر از لیگ ایران دارد، چنین موضوعی رعایت نمی‌شود!

گردوخاک قلعه‌نویی

اما برخلاف سپاهانی‌ها که بیشتر اعتراض‌شان به عملکرد تیم داوری و سازمان لیگ بوده است، در اردوی استقلال همه چیز تحت تاثیر برخورد قهری امیر قلعه‌نویی با دو بازیکن تاثیرگذار تیمش قرار دارد.

سرمربی آبی‌ها که تیمش تا آستانه از دست دادن صدر جدول و قهرمانی در لیگ برتر پیش رفت، روز گذشته امیرحسین صادقی و فرزاد حاتمی را تا اطلاع ثانوی از حضور در تمرینات استقلال منع کرد!

او البته همان دوشنبه شب و در کنفرانس خبری پایان بازی با سپاهان به انتقاد از عملکرد این دو بازیکن پرداخت و به نوعی آنها را مقصر اصلی روندی دانست که می‌توانست به یک شکست تلخ خانگی بینجامد. قلعه‌نویی، صادقی را بین دو نیمه بازی از ترس دریافت کارت زرد دوم و اخراج از زمین بیرون کشید تا ناخواسته خط دفاع تیمش را تضعیف کرده باشد. از طرفی فرزاد حاتمی هم که به جای صادقی به زمین آمده بود، یک بازیکن بی‌تاثیر بود تا قلعه‌نویی او را بازیکنی بی‌ظرفیت خطاب کند!

حال باید دید صادقی و حاتمی تا چه زمان مورد غضب سرمربی نه چندان آرام استقلال قرار خواهند گرفت.

اگر تغییری در برنامه سازمان لیگ ایجاد نشود استقلال 19 روز دیگر در جدالی حساس و سرنوشت‌ساز به مصاف فولاد می‌رود، اما قبل از آن باید برای صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا دو بازی حساس با الریان در تهران و العین در امارات برگزار کند؛ بازی‌هایی که روزهای سوم و دهم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

رضا پورعالی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها