خبر سلامت

کنترل قند خون با مصرف میوه و سبزیجات

یک کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مصرف همزمان میوه و سبزیجات مانع افزایش ناگهانی قند خون می‌شود.
کد خبر: ۵۵۳۹۸۸

نسرین علیزاده در گفت‌وگو با ایسنا افزود: میوه‌ها به‌عنوان یکی از گروه‌های غذایی سرشار از ویتامین، مواد معدنی و دارای فیبر و آب فراوان است. تمامی میوه‌ها قند دارد، ولی باید در برنامه غذایی روزانه تمامی افراد حتی افراد مبتلا به دیابت گنجانده شود.

علیزاده ادامه داد: از نظر محتوای قندی میوه‌ها به سه گروه اصلی میوه‌های با قند بالا، پایین و قند متوسط تقسیم می‌شود. میوه‌های با قند پایین و متوسط میوه‌های مناسب‌تری برای افراد دیابتی است. این به معنای کنار گذاشتن میوه‌های با قند بالا نیست، بلکه می‌توان به مقدار کم و چند روز یک‌بار آنها را مصرف کرد.این کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد: میوه‌هایی مانند سیب که با پوست قابل خوردن است تا حد امکان بهتر است پوستشان گرفته نشود، زیرا در کاهش کلسترول و کنترل بهتر قند خون نقش موثری دارد. همچنین بهتر است میوه‌ها در کنار سبزیجاتی مثل خیار، هویج، کرفس و کاهو مصرف شود.

گیاهان دارویی را بو بکشید

پزشکان در یک مطالعه جدید دریافتند که استشمام گیاهان دارویی روشی ساده و در عین حال موثر برای تقویت حافظه است.

به گزارش ایسنا، این پزشکان می‌گویند با این روش می‌توان قدرت حافظه را تا 75 درصد افزایش داد. یعنی استشمام روغن‌های تهیه شده از گیاهان دارویی می‌تواند به افراد کمک کند تا حافظه خود را تقویت کنند. به بیان دیگر این بررسی‌ها نشان داده است که قدرت و کارایی حافظه در افرادی که روغن تهیه شده از گیاه رزماری را استشمام می‌کنند، بین 60 تا 75 درصد افزایش می‌یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها