عضو ائتلاف پیشرفت اصولگرایان با انتقاد از وضعیت فعلی سیاست خارجی گفت: این چه وضعی است که داریم؟ ولایتی همچنین تشکیل ائتلاف با حضور خود، حدادعادل و قالیباف را برای مقابله با فتنه و انحراف اعلام کرد.
کد خبر: ۵۵۳۳۷۵
این چه وضعی است که داریم؟

علی‌اکبر ولایتی عضو ائتلاف پیشرفت اصولگرایان ظهر امروز پنجشنبه در جمع روحانیون و طلاب استان البرز با بیان این که انتخابات سرنوشت‌سازی در پیش رو داریم، اظهار داشت: در تاریخ جمهوری اسلامی شرایطی که امروز داریم، بی‌نظیر است و قبلاً چنین سابقه‌ای نداشته‌ایم چرا‌که حساسیت وضعیت منطقه و مسائل داخلی زیاد است.

وی با اشاره به تشکیل ائتلاف پیشرفت اصولگرایان گفت: ما 3 نفر با اشتراک‌نظر تصمیم گرفتیم که یک زمینه‌سازی و مقدمه‌سازی به سهم خودمان برای برگزاری انتخاباتی پرشور انجام دهیم تا مصداقی از حماسه سیاسی باشد.

ولایتی با بیان اینکه نامگذاری سا‌ل‌ جاری توسط مقام معظم رهبری و ترتیب حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی بی‌حساب نیست، گفت: حماسه سیاسی مقدم بر حماسه اقتصادی است و تا زمانی که در کشور، منطقه و شرایط بین‌المللی کار اساسی انجام ندهیم، معلوم نیست که بتوانیم حماسه اقتصادی را پیش ببریم.

عضو ائتلاف پیشرفت اصولگرایان تاکید کرد: کشور ما بسیار وسیع و باکیفیت است و بنده با تجربه چندین‌ساله می‌گویم که هیچ ملتی به کیفیت ملت ما نیست‌ چرا‌که این ملت به خوبی وفاداری و انسجام خود را در تاریخ نشان داده است.

وی با اشاره به اینکه تاریخ کشور ما سرشار از حماسه‌سازی‌های مردم است، افزود: با وجود اینکه در برخی دوران کشور ما دولت هم نداشته است و کشور بارها تحت اشغال بوده اما ملت همواره پایدار مانده است و این به دلیل ویژگی‌های ملت و شایستگی‌هایی است که دارد.

ولایتی با بیان اینکه بیداری اسلامی در حقیقت رنسانس اسلامی است، اظهار داشت: رنسانس اروپایی به معنای بازگشت به اصل قبل از دین بود اما در جهان اسلام این موضوع برعکس است و بیداری اسلامی به نوعی بازگشت به عصر اسلامی است.

عضو ائتلاف پیشرفت اصولگرایان افزود: کشورهای اسلامی همه مکاتب شرقی و غربی را امتحان کرده و در دورانی تحت‌تاثیر یا تحت حکومت روسیه، انگلیس و آمریکا بوده‌اند اما در نهایت تجربه‌ حکومت اسلامی کارساز شد، چرا‌که وابستگی به شرق و غرب عقب‌افتادگی را به دنبال داشت.

وی ادامه داد: خوشبختانه محور تمدن اسلامی ایران بود و امروز هم محور بیداری اسلامی، جمهوری اسلامی ایران است که این بیداری اسلامی در اثر سرخوردگی از مکاتب شرق و غرب بوجود آمد.

ولایتی با بیان اینکه از افتخارات ماست که بیشترین خدمت را در ملل به اسلام کرده‌ایم، گفت: اولین کسی که مقاومت در برابر غرب را آغاز کرد، میرزا‌رضا شیرازی بود نه گاندی، چرا‌که می‌گویند گاندی منسوجات منچستر انگلیس را تحریم کرد‌ اما مقاومت میرزا در برابر تنباکو به یادماندنی است.

عضو ائتلاف پیشرفت اصولگرایان با تاکید بر اینکه ملت ایران در 34 سال اخیر سخت‌ترین شرایط را تحمل کرده ‌و امروز دارای استقلال است، افزود: بعضی خلط مبحث می‌کنند و می‌گویند در حال حاضر مرز استقلال نیست و دنیا جهانی است اما هدفشان این است که کدخدای این جهان آمریکا باشد در حالیکه ما آن بین‌المللی که آنها می‌گویند را قبول نداریم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره مذاکره با آمریکا گفت: ما باید استقلال خود را حفظ کنیم و مذاکره با آمریکا نیز باید از موضوع برابر باشد. اینکه آمریکایی‌ها چیزی را از قبل مشخص کنند و بگویند هرچه ما می‌گوییم، باید ایران قبول کند، درست نیست.

ولایتی همچنین تاکید کرد: ‌هنوز صف‌بندی حسینی‌ها و یزیدی‌ها وجود دارد و راه خدایی و راه شیطانی است و باید پیروان دین خدا در مقابل جنود شیطان بایستند.

عضو ائتلاف پیشرفت اصولگرایان تصریح کرد: بعضی خلط مبحث می‌کنند و می‌گویند نباید شمشیر به روی دنیا بکشیم، منظور ما هم این نیست اما به این معنا ‌هم ‌نیست که هرکس بخواهد اقدامی علیه ما انجام دهد و کاری نکنیم.

وی ادامه داد: با حقوق و احترام برابر خواهان روابط بین‌المللی متقابل هستیم؛ بخش مهم مشکلات امروز این است که آنطور که باید و می‌توانستیم، روابط بین‌الملل را به خوبی سامان ندادیم.

ولایتی ادامه داد: بنده با تجربه طولانی‌مدت درعرصه سیاست خارجی معتقدم که می‌شود با همین شرایط فعلی روابط بین‌الملل خوب داشت و در چارچوب عزت و ارزش‌ها‌ی اسلامی نیز حرکت کرد و با دنیا رابطه خوب داشت.

عضو ائتلاف پیشرفت اصولگرایان تاکید کرد: زمانی که بنده در وزارت خارجه مسئولیت داشتم و در زیر سایه امام (ره) و آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رئیس‌جمهور فعالیت می‌کردم، ذره‌ای از ارزش‌ها پا را فراتر نگذاشتم اما با افتخار در مذاکرات 598 پیروز شدیم و برای اولین بار در تاریخ 200 ساله کشور ایران ذره‌ای از خاک خود را تقدیم نکرد که این نتیجه مقاومت ما بود.

وی خاطرنشان کرد: اقدام موفقیت‌آمیز ما به برکت خون شهدا و هدایت‌های امام (ره)، مقام معظم رهبری و حضور جدی و روشن علما در جبهه بود و این مذاکرات برپایه حق توسط ما انجام شد چرا‌که هرکاری قاعده‌ای دارد.

ولایتی تصریح کرد: می‌شود مذاکره کرد، مبانی را حفظ و در چارچوب ارزش‌ها نیز حرکت کرد و در عین حال قواعد مذاکره را نیز حفظ کنیم. رابطه بین کشورها مانند رابطه آدم‌هاست و گاهی آدم‌ها هم تحت‌تاثیر عواطف هستند و لذا مذاکره نیز نیازمند همت، تدبیر و هدایت است.

عضو ائتلاف پیشرفت اصولگرایان افزود: می‌توانیم همین حالا روابط جمهوری اسلامی ایران را با دیگر کشورها به سطح بسیار خوبی برسانیم که پایه اول‌ بهبودی روابط وضعیت اقتصادی است.

وی با بیان اینکه می‌شد بسیاری از این تحریم‌ها شکل نگیرد، گفت: اگر تدبیر می‌شد، بسیاری از تحریم‌ها اتفاق نمی‌افتاد که امیدواریم در آینده برطرف شود.

ولایتی با تاکید بر اینکه انتخابات ریاست جمهوری 92 گام اول حماسه سیاسی است، اظهار داشت: در این انتخابات شرایط سخت‌تر و پیچیده‌تر از هر زمان دیگری است و به همین دلیل بود که با آقایان حدادعادل و قالیباف قرار گذاشتیم همبستگی میان اصولگرایان اتفاق بیفتد.

عضو ائتلاف پیشرفت اصولگرایان با بیان اینکه اصولگرایی یک مارک مخصوص بر روی عده‌ای خاص نیست، افزود: این ائتلاف ایجاد شد تا بتوانیم در مقابل فتنه و انحراف بایستیم و لذا فعالیت خود را شروع کردیم و از بقیه نیز برای ائتلاف دعوت خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: امیدواریم یک انتخابات پرشور داشته باشیم تا حکومتی توانمند، دولتی قدرتمند و آشنا به مبانی حکومت تشکیل شود و هر کس در جای خودش قرار بگیرد و کار بزرگ به دست آدم کوچک و کار کوچک دست یک فرد قدرتمند نیفتد تا کابینه قدرتمند شکل بگیرد.

ولایتی ادامه داد: می‌توانیم این کشور را با پشتوانه فرهنگی زیاد، وسعت بی‌سابقه و با استقامتی که در بین مردم وجود دارد، به مراتب و مدارج بالاتری رساند تا مسائل معیشتی مردم هم حل شود.

عضو ائتلاف پیشرفت اصولگرایان تاکید کرد: کار دردناک و ناراحت‌کننده‌ای است که در یک کشور ثروتمند مردم لنگ معیشت خود باشند. در حوزه سیاست خارجی و روابط با کشورها نیز می‌توانیم کار بسیاری انجام دهیم نه در طولانی‌مدت بلکه بنده با تکیه بر تجربیات می‌گویم که می‌توانیم از وضع فعلی روابط خارجی خارج شویم.

وی با انتقاد از وضعیت فعلی سیاست خارجی گفت: این چه وضعی است که داریم؟

ولایتی با بیان اینکه امیدواریم به تبعیت از مقام معظم رهبری حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در کشور محقق شود، گفت: امروز هیچ مسئله‌ای در منطقه و کل جهان اسلام نیست که بدون دخالت جمهوری اسلامی حل شود و اگر مسائلی در جهان اسلام وجود دارد، بدون کمک جمهوری اسلامی قابل حل نیست. با وجود اینکه با در حوزه اقتصاد مشکلاتی داریم اما در کل جهان اسلام کشوری با قدرتمندی جمهوری اسلامی نیست و لذا باید یک دولت همدل، هم‌زبان و مقتدر مشکلات را حل کند.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
۰
۰
موقع انتخابات همه میشن دلسوز انقلاب
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
۰
۰
اقای ولایتی با ذكر جزئیات بفرمایند شرایط بهتر در سیاست خارجی یعنی چی؟نمونه بگویند كه اگر رئیس جمهور شوند چكار می كنند؟
مرادی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
۰
۰
در حال حاضر اقای دكترولایتی تنها گزینه ای هستند كه میتوانند كشور را درامورات داخلی وخارجی سر وسا مان داده وبه جایگاه اصلی برسانندو حقانیت ایران را به اثبات رسانده و ارامش را به مملكت برگرداند والسلام
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها