این آمارها گاهی چه چیزهای جالبی را رو می‌کنند. بیخود که اداره آمار را اختراع نکردند. همچنین سازمان برنامه و بودجه را که البته بعدها عده‌ای همچین کشف کردند که قبلی‌ها بی‌خود آن را اختراع کردند. این جوری تمامی برنامه‌ها و بودجه‌های آدم باید شفاف باشد. آخر این چه کاری؟.... دستمالی را که درد نمی‌کند، چرا باید به آن سر‌ببندند؟(یا یک چیزی در همین مایه‌ها!)
کد خبر: ۵۵۳۳۳۱
کند هم عمر با هم عمر پرواز

آمار جدید: «آمارهای سازمان ثبت احوال نشان می‌دهد، در سالی که گذشت، فقط در سه ماهه اولش 24 هزار و 967زوج در حالی با هم پیمان زناشویی بستند که سن داماد کوچک‌تر از عروس بوده است. البته این اتفاق فقط مربوط به سال 91 نیست، چون آمارهای سال 90 و پیش از آن نیز نشان می‌دهد که سال‌هاست ازدواج پسران با دختران مسن تر از خود در حال وقوع است.»ــ به نقل از جراید

آمار را داشتید. حال کردید؟.... تا الان که ما به کمک جراید قضیه را رو کردیم؛ کی اطلاع داشت از این رویکرد تازه؟.... هرچند که می‌گویند ذائقه عمومی هنوز این ازدواج‌ها را خیلی تائید نمی‌کند؛ اما به هر حال این ازدواج‌ها هم صورت می‌گیرد و منتظر تائید من و شما به عنوان نمایندگان جامعه نیست. مهم این است که دو طرف از همدیگر خوششان بیاید؛ حالا شما به زمین بیا به هوا بپر که جامعه این را نمی‌پسندد. می‌توانند بگویند خب شما کم سن و سالترش را با شرایط بهتر به ما نشان بده، نامردیم اگر نگیریم!

- خوردی، بخور!...حالا هی گیر بده به جوان‌ها! (این‌مطلب را نفهمیدیم کی گفت. خیلی هم بیراه نگفت!)

گمانه‌زنی‌ها: اگر چه از این مقوله نیز به فرموده جناب حافظ، هرکسی بر حسب فکر گمانی دارد؛ معذلک این دلیل نمی‌شود که ما گمانه‌زنی‌های خود را در این باب نداشته باشیم، بلکه دقیقا به همین دلیل که هرکس گمانه‌زنی‌های خودش را دارد، حقیر بزرگوار نیز چند فقره از حدسیات و گمانه‌های خود را تقدیم حضور می‌دارد:

-1زرنگی پسرها: بعید نیست که چون پسرها برای فراهم آوردن شغل و مسکن و خودرو و ... در رقابت تنگاتر و حیاتی‌تری هستند؛ لهذا آن‌قدر دندان روی جگر می‌گذارند تا دختر مورد نظرشان بزرگ و بزرگ‌تر از خودشان بشود، بلکه صاحب همه این چیزهایی که عرض یا فرض شد، بشود. آن وقت با گردن فراز می‌روند خواستگاری که ما آمدیم!

-2رویکرد عاشقانه: ممکن است یک مقدار عنصر عشق و علاقه در ازدواج‌ها زیادتر شده و درجه غنی‌سازی‌اش از این حیث بیشتر شده است. در این حالت دیگر، تنها چیزی که به چشم نمی‌آید، سن طرف است. اگر بر دیده مجنون نشینی‌/‌مسن تر بودن لیلی نبینی!

-3حفظ تساوی: ان‌شاءالله که همیشه عمر خانم‌ها بیشتر از آقایان باشد (اشاره می‌کنند که نیازی به دعای ما نبود!)؛ اما چون شایع کرده‌اند که در یک زندگی زناشویی، معمولاً خانم خانه بیشتر از آقای خانه عمر می‌کند؛ فلذا برخی از آقا پسرها به‌صرافت آن افتاده‌اند تا همان اول ازدواجی، یک همسر مسن‌تر از خودشان بگیرند که وقتی به هم رسیدند، از حیث عمر مفیدشان هم به هم برسند. وای که چقدر رسیدن خوب است!

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
۰
۰
ازدواج توشرایطی كه خانم از آقا بزرگتر باشه اگر این اختلاف بیشتر از سه تا پنج سال نباشه وشناخت طرفین از یكدیگر كامل باشه به نظرمشكلساز نمیادموضوع زمانی بحرانی میشه كه خیلی از آقایان تواین ازدواجها فقط بدنبال یه حامی مالی هستندبرای فرار از مسئولیت ودر مقابل اشتباه خانمها هم اینه كه چون سنشون بالا رفته برای فرار از سرزنش دیگران وداشتن زندگی مشترك چشمشون روبه روی خیلی از ایرادات داشتن همسری با سن كمتر ازخودشون میبندندوبه این ازدواجها تن میدهند!!!!!

نیازمندی ها