اول سالی هرچه از اخبار کاهش قیمت‌ها بگوییم، نه‌تنها خوب است و یحتمل در کاهش قیمت‌ها اثرگذار؛ که در زمینه کار روزنامه‌نگاری‌مان نیز خودش در راستای نوعی سفیدنمایی به حساب می‌آید.
کد خبر: ۵۵۲۹۹۷
قیمت‌های حامل‌ها

سفیدنمایی مثبت و مفید که تومنی هفشده صنار با ماستمالی فرق و توفیر اساسی دارد. عرایض امروز در همین چارچوب است.

گرچه احتیاج به گفتن من نبود؛ اما چه کنم که دست خودم نیست. بسیاری مواقع چنان چانه گرم می‌شود که خودم هم متوجه نمی‌شوم دارم حرف می‌زنم. به قول اخوی، باید از مایع حرفشویی استفاده کنم.

خبر خوش: «رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور اعلام کرده است که با توجه به تصمیم مجلس مبنی بر اجرا نشدن مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها، دولت فعلا تصمیمی برای تغییر قیمت حامل‌های انرژی ندارد ـ از جمله بنزین و گازوئیل ـ ندارد.» ـ به نقل از جراید

بسته پیشنهادی: موضوع حامل‌های انرژی، دامن همه را می‌گیرد. نوع دامن هم مطرح نیست. بگیرد، گرفته است دیگر. فلذا ما نیز که جنس قبض و قیمت این حامل‌های بی‌زبان، زیادی برایمان آشناست؛ حرف‌هایی می‌زنیم که ناشی از بلند شدن دود از سر است. عنایت بفرمایید:

1 ـ‌ بهانه‌های بهتر: حالا که قیمت بنزین و گازوئیل تغییری نمی‌کند، رانندگان محترم دنبال بهانه‌های دیگری برای افزایش خودجوش کرایه‌ها و هزینه‌های حمل و نقل باشند. مثلا ربطش بدهند به گوجه‌فرنگی. حالا کسی چه کار دارد که سوخت آنها رب نیست، بنزین است. یا مثلا بگویند قیمت روغن لولای در خودرو زیاد شده یا باد لاستیک‌ها گران شده یا... بهانه‌هایی محکم‌تر و محکمه‌پسندتر از این حرف‌ها که فرض و عرض شد.

2 ـ کمیته تحقیق و تفحص: حالا که حامل‌های انرژی گران‌نشده، پس کمیته‌ای تشکیل شود تا از کسانی که اول سالی یک چیزی روی خدمات و محصولات خود می‌کشند، تحقیق و تفحص و استنطاق شود که چرا بالا کشیده‌اند؟ مثلا چرا باید اول سالی، مختصری به قیمت گوجه‌فرنگی افزوده شود. آیا به خاطر فرنگی بودنش با اقتصاد مشکل‌دار اروپا گره خورده؟...

3 ـ گزارش‌های مردمی: هر چند که یک ریال هم به قیمت حامل‌های انرژی افزوده نخواهد شد، اما محض احتیاط، باز هم هموطنان جان، وقتی قبض گرامی عالی‌جنابان: آب و برق و گاز و تلفن و سایر وابستگان، به دست باکفایت آنها عز وصول می‌بخشد؛ بی‌زحمت آن را با قبوض سال قبل مقایسه بفرمایند. در صورت مشاهده اندک تغییری شگرف، مراتب را در اسرع وقت به نزدیک‌ترین مسئول مملکتی اطلاع دهند. زیادی عرضی نیست.

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها