ایران زمین

افزایش کیفیت برنج برای جلوگیری از واردات

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات گیاهی گفت: افزایش کیفیت برنج یکی از سیاست‌های مهم دولت برای جلوگیری از واردات برنج در کشور است.
کد خبر: ۵۵۳۲۱۲

ناصر توکلی در حاشیه آیین اولین نشای مکانیزه برنج کشور در روستای رمنت بابل افزود: افزایش عملکرد در واحد سطح و بهبود ارقام و کیفیت برنج داخلی بر اساس ذائقه مردم صورت می‌گیرد که می‌تواند گرایش به مصرف برنج داخلی را افزایش دهد.

وی ادامه داد: دولت در سال گذشته برای تقویت بخش زیرساختی تولید برنج از طریق بانک کشاورزی مبلغ 40 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است که توسعه مکانیزاسیون کشت و برداشت برنج از آن جمله است.

توکلی اظهار کرد: ‌اکنون در استان مازندران بیش از 20 درصد برنج تولیدی به صورت مکانیزه کشت می‌شود و اعتبارات در قالب افزایش ضریب و درجه مکانیزاسیون ارائه می‌شود.

وی، تامین اعتبار بخش مکانیزاسیون برنج را براساس سیاست‌های ترکیب، الگو و نوع کشت محصولات از سوی سازمان جهاد کشاورزی هر استان برشمرد.مازندران 240 هزار هکتار زمین شالیزاری دارد و سالانه با تولید بیش از 950 هزار تن برنج سفید، 44 درصد برنج مورد نیاز کشور را تامین می‌کند.امسال نیز در سطح 50 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان مازندران از طریق مکانیزاسیون نشا می‌شود.‌/ ‌ایرنا

واگذاری اختیارات دولت درباره چای به استاندار گیلان

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: تمام اختیارات دولت درباره چای به استاندار گیلان واگذار شده است.محمدرضا رحیمی افزود: صنعت چای نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد و به همین دلیل نیز رفع مشکلات این صنعت ضروری است.

چای، دومین محصول کشاورزی استراتژیک گیلان است و این استان با داشتن 90 درصد از باغ‌های چای ایران، مهم‌ترین استان تولید‌کننده چای در کشور محسوب می‌شود.

براساس اعلام سازمان چای کشور، 60 هزار خانوار چایکار در 32 هزار هکتار باغ چای در صورت مساعد بودن شرایط جوی، سالانه به طور میانگین 150 هزارتن برگ سبز چای برداشت می‌کنند که از این میزان برگ سبز چای 35 هزارتن چای خشک استحصال می‌شود.‌/‌ مهر

فرود هواپیماهای پهن پیکر در فرودگاه بین‌المللی زاهدان

معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: با فعال‌سازی باند دوم در فرودگاه بین‌المللی زاهدان امکان فرود برای هواپیماهای پهن پیکر در این شهر فراهم می‌شود.حسین صادقی افزود: فرودگاه زاهدان با توجه به موقعیت منطقه‌ای و همجواری با مرزهای شرقی کشور از اهمیت ویژه‌ای برخورداراست.

وی با اشاره به تعدد پروازهای عبوری از فضای کشور و فرودگاه بین‌المللی زاهدان فعال سازی باند دوم این فرودگاه را به منظور سوخت رسانی به این پروازها ضروری خواند و گفت: با اجرای این طرح، فرودگاه زاهدان پس از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی‌(ره) دومین فرودگاهی خواهد بود که قابلیت پذیرش هواپیماهای ایرباس 380 را به دست خواهد آورد.

وی، اعتبار لازم به منظور این طرح بزرگ را به میزان 300میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این طرح در صورت همکاری استانداری سیستان و بلوچستان و با اختصاص 50 درصد از اعتبار لازم انجام خواهد شد.‌/‌ مهر

انفجار در کارخانه فولاد یزد

بر اثر نفوذ آب به داخل کوره در شرکت فولاد یزد، انفجاری مهیب رخ داد و یکی از کارکنان این شرکت جان خود را از دست داد.

به دلیل بارش باران‌های بهاری در چند روز گذشته در استان یزد، مقداری آب در زیر سرباره و کوره ذوب فولاد شرکت فولاد یزد نفوذ کرد و این نفوذ به انفجار در این شرکت منجر شد.در این انفجار که با آتش سوزی نیز همراه بود یکی از کارگران این شرکت دچار آتش‌سوزی شد و جان خود را از دست داد. هنوز اطلاعاتی از علت قطعی این انفجار در دست نیست و جسد کارگر متوفی نیز در پزشکی قانونی است.

کارگر متوفی، راننده بیل مکانیکی بوده و در حال جابه‌جایی آهن دچار آتش‌سوزی شده است.‌/‌ مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها