بهشت زهرای تهران فردا میزبان شهدای عملیات کربلای ۸ می‌شود

به مناسبت فرا رسیدن سالگرد شهدای عملیات کربلای ۸ مراسم یادی در گلزار شهدای بهشت زهرای(س) تهران با حضور رزمندگان، خانواده‌های شهدا و جمعی از مردم شهید پرور تهران برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۵۳۰۲۶
بهشت زهرای تهران فردا میزبان شهدای عملیات کربلای ۸ می‌شود

به مناسبت فرا رسیدن سالگرد شهدای عملیات کربلای8 مراسمی در گلزار شهدای بهشت زهرای(س) تهران با حضور رزمندگان، خانواده‌های شهدا و جمعی از مردم شهید پرور تهران برگزار خواهد شد.مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای عملیات کربلای 8 توسط ستاد کنگره شهدای لشگر 10 سید الشهدا(س) با همیاری خانه شهید بهشت زهرا(س) روز پنج شنبه 22 فروردین ماه، ساعت 16 در قطعه 29 برگزار می‌شود.

عملیات کربلای 8 با هدف‌ انهدام‌ نیروهای‌ دشمن‌ و تحکیم‌ مواضع‌ بدست‌ آمده‌ در عملیات‌ کربلای 5 به‌ مدت‌ پنج‌ روز در منطقه‌ عملیاتی شرق‌ بصره‌ به وقوع پیوست. این عملیات در بامداد 18 فروردین ماه سال 1366 و با رمز مقدس "یا صاحب الزمان(عج)" توسط رزمندگان‌ اسلام‌ در نیروی‌ زمینی سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی آغاز شد و طی آن 60 دستگاه‌ تانک‌ و نفربر و ده‌ها دستگاه‌ خودرو از تجهیزات‌ دشمن‌ منهدم‌ شد.

تعداد به‌ هلاکت‌ رسیدگان‌ دشمن طی عملیات‌ مذکور 5000 نفر و تعداد اسراء 200 نفر و غنایم‌، ده‌ها دستگاه‌ تانک‌ و نفربر و تعداد زیادی‌ انواع‌ خودرو از دشمن‌ گزارش‌ شده‌است‌. در این عملیات، دشمن با نگرانی از پیشروی رزمندگان در شرق بصره، با حداکثر توان شیمیایی(گاز سیانور) و آتش توپخانه به همراه پاتک‌های سنگین، نیروهای خودی را مجبور به عقب‌نشینی کرد. (تسنیم)

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها