ایران زمین

آغاز ممنوعیت صید گونه‌های حساس آبزیان در هرمزگان

شیلات استان هرمزگان همانند سال‌های گذشته برای حفاظت از آبزیان نوزاد، صید گونه‌های حساس و اقتصادی را ممنوع اعلام کرد.
کد خبر: ۵۵۲۹۱۳

عبدالمجید مقصودی، سرپرست معاونت صید شیلات استان هرمزگان در این‌باره گفت: ممنوعیت صید گونه‌های حساس و اقتصادی به جامعه صیادی تحت پوشش اطلاع‌رسانی شد و هماهنگی لازم با ادارات ذی‌ربط انجام شده است.

وی گفت: شیلات استان هرمزگان برای حفظ ذخایر از شانزدهم فروردین تا پایان اردیبهشت، صید به روش مشتا، از اول فروردین تا پایان اردیبهشت، صید هامور ماهیان از اول اردیبهشت تا پایان خرداد، صید حلوا سفید، حلوا سیاه و شوریده از پانزدهم مرداد تا پایان شهریور و در این زمان صید میش ماهی را ممنوع اعلام کرد. / ‌ایسنا

گام نخست برای آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان گفت: میراث فرهنگی لرستان با تخریب ساختمان اداری خود در چند روز گذشته، گام نخست را برای آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد برداشت.

سیدقاسم قربانی با اشاره به این‌که در مراحل گذشته مغازه‌های اطراف این قلعه خریداری شد، گفت: در مجموع 12 هکتار اطراف قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد نیازمند آزادسازی است که در این باره فقط پادگان امام حسین‌(ع) و مهمانسرای ارتش جمهوری اسلامی باقی مانده است.

پیش از این براساس گفته مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان، مذاکراتی با مدیرکل حقوقی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای تخلیه پادگان امام حسین‌(ع) صورت گرفته است.

دانشگاه لرستان نیز 2.6 هکتار از عرصه این اثر تاریخی و باستانی را در اختیار داشت که سال گذشته نسبت به تخلیه این اثر اقدام کرد. / ‌ایرنا

بهره‌برداری از نخستین بندر خصوصی چند منظوره ایران

نخستین بندر خصوصی چند منظوره ایران در استان گیلان دیروز به طور رسمی با حضور معاون رئیس‌جمهور مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

با افتتاح این طرح بندری امکان تخلیه و بارگیری سه میلیون تن کالا در سواحل جنوبی دریای خزر فراهم می‌شود. عملیات اجرایی ساخت بندر آستارا، شامل اجرای موج‌شکن‌ها، لایروبی حوضچه، ساخت اسکله تجاری، محوطه‌سازی بندری و احداث ساختمان‌های مربوط است که توسط بخش خصوصی و با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی استان گیلان انجام شده است.پروژه سرمایه‌گذاری ساخت، توسعه و مدیریت بندر آستارا با سرمایه‌گذاری 300 میلیارد ریال در مرحله نخست و 750 میلیارد ریال در مراحل بعدی، بندر آستارا را به نقطه اتصال سه قاره اروپا، آسیا و آفریقا تبدیل می‌کند./ ‌ایرنا

هجوم ملخ‌ها به مزارع طارم

هجوم ملخ‌ها به مزارع شهرستان طارم در استان زنجان طی روزهای اخیر، این مزارع را تحت تاثیر قرار داده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان دراین‌باره گفت: از هفته گذشته تعداد زیادی ملخ به باغات و مزارع این منطقه هجوم آورده‌اند که از همان ابتدا کارشناسان جهاد کشاورزی با جدیت وارد عمل شده‌اند تا از افزایش آنها جلوگیری کنند. صفی‌الله کرامتی با اشاره به این‌که همه ساله آفت ملخ به مزارع شهرستان طارم حمله می‌کند، افزود: با توجه به اختصاص اعتبارات لازم، عملیات نابودسازی ملخ‌ها آغاز شده و انتظار داریم با ادامه روند مقابله‌ای هرچه سریع‌تر شاهد مهار این آفت باشیم.

به گفته وی، این آفت که طی چند سال گذشته در شهرستان طارم شایع شده است، خسارات زیادی را به باغداران و کشاورزان این شهرستان تحمیل می‌کند.‌/‌ مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها