وزیر امور خارجه آمریکا:

اوباما متعهد به رابطه دیپلماتیک با ایران است

وزیر امور خارجه آمریکا که به ترکیه سفر کرده امروز در سخنانی با بیان اینکه درها برای مذاکره با ایران در خصوص موضوع هسته ای همچنان باز هستند گفت: به رغم آنکه ایران در ماه ژوئن شاهد انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود اما «باراک اوباما» متعهد به ادامه روند دیپلماتیک است.
کد خبر: ۵۵۲۲۵۲
اوباما متعهد به رابطه دیپلماتیک با ایران است

به گزارش رویترز، جان کری با اعلام اینکه کشورهای 1+5 به مذاکره با ایران ادامه خواهند داد تاکید کرد: دیپلماسی یک امر همراه با درد است و این امر (کار) برای افراد صبور است.

علاوه بر کری برخی دیگر از مقامات کشورهای 1+5 نیز در خصوص مذاکرات آلماتی 2 که در روزهای جمعه و شنبه (16 و 17 فروردین) در قزاقستان برگزار شد موضع گیری کردند.

ویلیام هیگ، وزیر خارجه بریتانیا، در بیانیه‌ای که بعد از دور دوم مذاکرات هسته‌ای در آلماتی منتشر کرد، مدعی شد: انگلیس در حالی به قزاقستان رفت که آماده بود همراه با شرکای سیاسی‌اش با خوش‌ظنی با ایران مذاکره کند.

نماینده روسیه در دور دوم مذاکرات آلماتی نیز گفته است که هرچند این مذاکرات نتیجه روشنی در بر نداشته، اما قطعا یک گام به پیش بوده است.

به گزارش ریانووستی، معاون وزیر خارجه روسیه، سرگئی ریابکوف، پس از این مذاکرات دو روزه به خبرنگاران گفت که این مذاکرات، تفصیلی و با جزئیات بوده است اما در عین حال طرفین مذاکرات نتوانستند به زمینه مشترکی برسند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها