بارش‌ها نسبت به سال گذشته افزایش یافت

ادامه‌ روند کاهش دمای هوا در ایران

کارشناس هواشناسی با اشاره به افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در روزهای ابتدایی بهار امسال نسبت به سال گذشته گفت: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی روند کاهش دمای هوا در سطح کشور با شیب کندتر ادامه دارد.
کد خبر: ۵۵۱۱۴۱
ادامه‌ روند کاهش دمای هوا در ایران

محمد اصغری گفت‌: روند کاهش دمای هوا را مهمترین پدیده‌ای دانست که از دیروز در سطح کشور رایج است.

وی افزود: این امر به شکلی بوده که حداقل دمای هوا در منطقه خیرآباد در زنجان، خلخال در اردبیل، بلده در مازندران و سراب در آذربایجان شرقی منفی بوده است.

این کارشناس ارشد هواشناسی همچنین یادآور شد: دمای هوا در مراکزی مانند زنجان، سنندج، اردبیل، همدان و کرج نسبت به روز گذشته تا هشت درجه سانتی‌گراد کاهش یافته است.

اصغری با بیان اینکه روند کاهش دما با شیب تندتر در سطح کشور ادامه خواهد داشت، افزود: این روند کاهش دما به ویژه در باند شمالی کشور ادامه می‌یابد به طوری که در ساعت‌های بعدازظهر در این ناحیه شاهد افزایش ابر و وزش باد ملایم خواهیم بود.

وی اظهارداشت: افزایش ابر بر آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی همراه با بارندگی خواهد بود.به جز اراک و سمنان در همه مراکز حداقل یک مرتبه در طول این مدت بارندگی وجود داشته است.

کارشناس ارشد هواشناسی همچنین از افزایش 16 درصدی بارندگی‌ها در طول سال آبی نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: از ابتدای سال آبی یعنی از ابتدای پاییز 91 تا امروز نسبت به سال گذشته 16 درصد افزایش بارندگی داشته‌ایم البته این موضوع به شکلی است که در مقایسه با بلندمدت پنج درصد کاهش بارندگی داشته‌ایم.

کارشناس ارشد سازمان هواشناسی با اعلام اینکه میانگین بارش‌ها در استان‌های گلستان، یزد، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اصفهان بسیار مناسب بوده است اظهارداشت: این استان‌ها 10 تا 40 درصد افزایش بارندگی را تجربه کرده‌‌اند.

اصغری با بیان اینکه آسمان تهران صاف است،

خاطرنشان کرد: دمای هوای تهران بین 24 تا 13 درجه سانتی‌گراد است و با روند کاهش دما همراه خواهد بود.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها