محلات در استان مرکزی سرزمینی کهن با چشمه های آبگرم و قطب گل و گیاه کشور هر ساله پذیرای ده ها هزار مهمان نوروزی از سراسر کشور است.
کد خبر: ۵۵۰۰۳۳
محلات سرزمین گل و گیاه با چشمه های آبگرم

باغات گل محلات در فصول مختلف مسافران را به دیدن زیباترین جلوه ها دعوت می کند، گل و گیاه محلات سوغاتی زیبا و با طراوت برای هر گردشگر و اهل ذوقی است.

شهرستان محلات با 2 هزار و 79 کیلومتر مربع مساحت در جنوب شرقی استان مرکزی در روزگار هخامنشیان بخش کوچکی از ایالت ماد به شمار می رفته و در دوره اشکانیان نیز جزئی از ایالت والی نشین ماد بزرگ محسوب می شده است.

بیشتر آثار باستانی مهم استان مرکزی در شهرستان محلات واقع است و شامل ستون های خورهه، آتشکده آتشکوه، بند باستانی نیم ور و قلعه جمشیدی است.

سرچشمه محلات از چشمه های پر آب طبیعی استان مرکزی که در شمال این شهر و در دامنه رشته کوه هفتاد قله قراردارد، این چشمه در بلندترین نقطه شهری محلات واقع است و مکانی بسیار مناسب و خوش آب و هوایی را برای گردشگران داخلی و خارجی فراهم آورده است.

در میان دیدنی های استان مرکزی چشمه آبگرم محلات از شهرتی دیرینه برخوردار است و سالانه گردشگران زیادی را به ویژه در ایام تعطیل و نوروز به سوی خود جذب می کند.

چشمه آبگرم جوشان محلات با خاصیت درمانی و تفریحی محور اصلی گردشگری در این شهرستان و استان است که می تواند حلقه اتصال چرخه گردشگری، جاذبه های طبیعی و تاریخی و مذهبی این شهرستان به شمار رود.

این چشمه در فاصله 15 کیلومتری شمال شرق محلات در کنار ارتفاعات بلند منطقه قرار دارد و مسافران زیادی به امید بهبودی و رفع بیماری به این چشمه روی می آوردند. (میراث آریا)

newsQrCode
برچسب ها: محلات
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها