احمدی‌نژاد در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی و صنعتی استان مرکزی:

هنوز نفت ما به طور کامل ملی نشده است

با حضور رئیس جمهور انجام شد

بهره‌برداری از بزرگترین طرح مهر ماندگار صنعت نفت

بزرگترین طرح مهر ماندگار صنعت نفت که با عنوان پروژه افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند اجرا شده استT با حضور رییس جمهور افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۵۴۹۶۶۹
بهره‌برداری از بزرگترین طرح مهر ماندگار صنعت نفت

با اجرای این پروژه ظرفیت تولیدات پالایشگاه امام خمینی شازند از 170 هزار بشکه در روز به 250 هزار بشکه افزایش خواهد یافت.

این پالایشگاه که اجرای حداکثری آن توسط متخصصان داخلی و در اوج تحریم‌های دشمنان صورت گرفته است پالایشگاه شازند را به قطب تولید بنزین در منطقه و کشور تبدیل می‌کند و روزانه 16 میلیون لیتر بنزین مطابق با استاندارد یورو 4 و یورو 5 تولید می‌کند.

همچنین همزمان با افتتاح واحدهای تکمیلی پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند، این پالایشگاه به نخستین پالایشگاه کشور تبدیل شد که دارای واحدهای تسویه ته‌مانده برج اتمسفریک و خلاء و نیز واحد شکننده ته‌مانده کاتالیستی در ایران شد.

همچنین برای اجرای این پروژه، بزرگترین برج تفکیک مواد نفتی در خاورمیانه به ارتفاع 110 متر اجرا شده است.

این پالایشگاه براساس آخرین الزامات زیست‌محیطی و کاهش انتشار مواد آلاینده محیط اجرا شده است.

برای اجرای طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت، فرآورده‌های پالایشی پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند بیش از 100 میلیون نفر ساعت، نیروی انسانی و بیش از 4 هزار و 300 میلیارد تومان صرف شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، همچنین محمود احمدی‌نژاد که برای افتتاح سه طرح مهرماندگار به استان مرکزی سفر کرده است، با حضور در مجتمع هزار و 440 واحدی امام صادق(ع) در شهر اراک، به طور همزمان 11 هزار و 200 واحد مسکن مهر را در سطح استان به طور رسمی افتتاح کرد.

رئیس جمهور با حضور در یکی از بلوک‌های این مجتمع کلید دو واحد مسکونی را به طور نمادین به مالکان آنها اهداء کرد.

همچنین امروز با حمدی‌نژاد پروژه مقاوم‌سازی 27 هزار واحد مسکن روستایی نیز در استان مرکزی، رسماً به پایان رسید.

رئیس جمهور با حضور در اجتماع تعدادی از ساکنان مجتمع مسکن مهر امام صادق(ع)، ضمن پاسخ به ابراز احساسات آنان و گوش دادن به درخواست‌ها و مشکلات ایشان دستوراتی برای رفع مشکلات و برآوردن درخواست‌های آنان صادر کرد.

بهره‌برداری رسمی از کنارگذر شمالی اراک و تقاطع غیرهمسطح فرمهین

کنارگذر شمالی شهر اراک به طول 25 کیلومتر که قطعه دوم کمربندی این شهر و از جمله طرح‌های مهر ماندگار می‌باشد و نیز تقاطع غیرهمسطح فرمهین با حضور رییس جمهور به طور رسمی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.


محور کنارگذر شمالی اراک بخشی از کریدور شمال – جنوب کشور و یکی از قطعات آزادراه تهران بندر امام است که با هزینه 350 میلیارد ریال است که با اجرای 4 پل بزرگ و 80 پل آبرو اجرا شده است.

این کنارگذر باعث سامان بخشیدن به ترافیک یکی از مهمترین محورهای ارتباطی منطقه و استان می‌شود و ضمن تخلیه ترافیک از مرکز شهر سالانه بیش از 120 میلیون لیتر صرفه‌جویی در مصرف سوخت ایجاد خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها