گردشگری دریایی، چشم‌انتظار سرمایه‌گذار بخش خصوصی است

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه گردشگری از طریق دریا نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی است گفت: البته اکنون سفرهای دریایی به کشورهای پیرامون ایران با توجه به میزان تقاضا انجام می شود که قابل افزایش است.
کد خبر: ۵۴۹۱۱۷
گردشگری دریایی، چشم‌انتظار سرمایه‌گذار بخش خصوصی است

"سید عطاء الله صدر" درباره سفرهایی دریایی خارج از مرزهای سرزمینی اظهار کرد: سفر های خارجی به کشور هایی مانند قطر و کویت وجود دارد، البته هنوز بخش خصوصی در این بخش سرمایه گذاری نکرده است اما با توجه به میزان تقاضا در این بخش می توانیم به ارایه خدمات می پردازیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بخش خصوصی در کرانه های بنادر به خوبی سرمایه گذاری کرده است افزود: در بخش مسافری این قابلیت وجود دارد که ما سفرهای دریایی فراسرزمینی نیز داشته باشیم، یعنی امکانی را فراهم کردیم که بخش خصوصی بیاید اسکله های خصوصی بسازد و سفرهای دریایی را رونق بخشد.

صدر درخصوص توریسم دریایی نیز گفت: مطالعه‌ای را چهار سال پیش برای مسافرت‌های دریایی انجام داده ایم اما به نتیجه مطلوب نرسیدیم، مدیرت مسافرت دریایی باید از نظر نرم افزاری ساماندهی شود و از طرفی باید زیرساخت‌های لازم را انجام می‌دادیم.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه اکنون از ظرفیت‌های موجود برای سفرهای دریایی استفاده نمی شود تصریح کرد: گسترش جاذبه سفرهای دریایی باید در آب های سرزمینی ایجاد شود که البته نیازمند برنامه ریزی صحیح است.

وی با اشاره به سفرهای دریایی در سواحل شمالی گفت: در فریدونکنار و امیرآباد وجود شناور مسافربری می‌تواند به‌وی‍‍ژه در فصل تابستان موفقیت‌های خوبی داشته باشد و سازمان بنادر و دریانوردی تسهیلات خوبی را برای سرمایه‌گذاری در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد همچنین در سواحل خلیج فارس نیز شناورهای تفریحی توانسته اند گردشگری دریایی را تقویت کنند.(پانا)

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها