نمایشگاه آثار خوشنویسی «محمد رسول الله» که در موزه صبا تا بیست‌وهشتم اسفند برپاست، 235 تابلوی نفیس را در معرض تماشای علاقه‌مندان قرار داده است. این نمایشگاه با استقبال هنردوستان مواجه شده است.
کد خبر: ۵۴۸۹۲۴

به گزارش جام‌جم، در این نمایشگاه که از سه‌شنبه نهم اسفند در موسسه صبا گشایش یافته 235 اثر با موضوع حضرت محمد(ص) ارائه شده است. از این آثار 32 اثر مربوط به قدما و 191 اثر از خوشنویسان معاصر ایران و تعدادی اثر نیز مربوط به خوشنویسانی از کشورهای ازبکستان، تاجیکستان و افغانستان است.

بخش قابل توجهی از نمایشگاه دربردارنده آثار نقاشیخط هنرمندانی چون خسرو روشن و احمد محمدپور است که از سطح زیباشناسی بالایی برخوردارند.

در این نمایشگاه به طور خاص نسلی از خوشنویسان جوان و پیشرو را در هر جریان می‌توان شناسایی کرد که حول محور نام مبارک پیامبر اسلام(ص)، هنرنمایی کرده‌اند و با کمک تذهیب، روح تازه‌ای در آثار خود دمیده‌اند. به عنوان نمونه شاخص از جریان‌های خوشنویسی می‌توان به نسلی از خوشنویسان مطرح چون محمد صادق احدپور، محمد شهبازی، حبیب رمضانپور، محمد جوادزاده، امید بنکدار و پگاه قزوینی به عنوان نمایندگان «نهضت بازگشت به آثار قدما» اشاره کرد که در این نمایشگاه آثار خود را عرضه کرده‌اند.

نزدیک به 70 درصد آثار به نمایش درآمده در سال 1391 و برای این نمایشگاه خلق شده است و تعداد قابل توجهی از مضامین برای اولین بار خوشنویسی شده‌اند. همچنین تنوع ارائه آثار در رشته‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث، ریحان، رقاع، کوفی و نقاشیخط از دیگر ویژگی‌های این نمایشگاه است.به گفته رضا صفری، دبیر نمایشگاه خوشنویسی محمد رسول الله(ص)، این آثار جلوه‌گاه ارادت خوشنویسان به ساحت نبی مکرم اسلام(ص) و پاسخی در بالاترین سطح هنری است به بی هنران مغرض که به‌ساحت پیامبر خوبی‌ها اساعه ادب کرده‌اند.

صفری ویژگی مهم این نمایشگاه را حضور همه خوشنویسان کشور با هر گرایش و سلیقه دانست که در دلبستگی به حضرت رسول اکرم(ص) اشتراک نظر دارند و آثار زیبایی را خلق کرده‌اند.نمایشگاه خوشنویسی محمدرسول‌الله(ص) تا بیست‌وهشتم اسفند همه روزه بجز روزهای تعطیل از ساعت 10 تا 17 در موسسه فرهنگی هنری صبا به نشانی خیابان ولی عصر(عج)، نرسیده به چهارراه طالقانی پذیرای علاقه‌مندان هنر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها