فقط تا 30 اسفندماه

مهلت پرداخت عوارض پایدار سال 1391

شهروندان تهرانی فقط 10روز دیگر فرصت دارند تا با پرداخت عوارض نوسازی، کسب و پیشه و بهای خدمات مدیریت پسماند از 10 درصد جایزه خوش حسابی بهره مند شوند.
کد خبر: ۵۴۸۱۸۰
مهلت  پرداخت عوارض پایدار سال 1391

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، مدیر کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران با بیان مطلب فوق، افزود: شهروندان محترم تهرانی برای بهره مندی از 10درصد جایزه خوش حسابی شهرداری تهران فقط تا 30 اسفند ماه سال جاری فرصت دارند.

مدیر کل تشخیص و وصول درآمد در خصوص نحوه پرداخت عوارض گفت: نحوه پرداخت قبوض عوارض نوسازی، کسب و پیشه و بهای خدمات مدیریت پسماند به دو طریق امکان پذیر است:

1- بصورت غیر حضوری و از طریق پورتال اینترنتی شهرداری تهران به نشانی www.tehran .ir و درگاههای اینترنتی بانکهای طرف قرارداد شهرداری تهران.

2-به صورت حضوری: از طریق مراجعه دفاتر خدمات الکترونیک شهرتهران، ادارات درآمد مناطق 22گانه و دستگاه های ATM بانکهای طرف قرارداد شهرداری تهران.

مهدی رزمی با اشاره به سیاست شهرداری تهران مبنی برتوسعه خدمات غیر حضوری ونیل به شهر الکترونیک، اظهارداشت: به منظور جلوگیری از ترددهای غیرضروری و کاهش ترافیک و آلودگی هوا، امکان پرداخت عوارض برای کلیه شهروندان تهرانی از طریق پورتال شهرداری تهران فراهم است و شهروندان محترم می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی فوق نسبت به پرداخت عوارض سالیانه اقدام کرده و علاوه برپرداخت عوارض فوق و صرفه جویی در وقت و زمان خود، در توسعه و عمران شهر خود نیز سهیم و یاریگر مدیریت شهری برای انجام پروژه های عمرانی و خدماتی باشند.

وی یاد آوری کرد که مالکان با پرداخت به هنگام عوارض پایدار تا تاریخ 30 اسفند 1391، علاوه بر بهره مندی از 10درصد جایزه خوش حسابی از 9 درصد جریمه دیرکرد سالجاری عوارض نوسازی نیز معاف می شوند.

شهروندان تهرانی برای جلوگیری از جریمه دیرکرد در پرداخت عوارض خودرو تا پایان ماه جاری فرصت دارند.

مدیر کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران با بیان این مطلب، افزود: کلیه مالکان خودروهای شخصی تا پایان سالجاری فرصت دارند تا نسبت به پرداخت عوارض متعلقه خودروی خود اقدام کنند.

وی اظهارداشت: مبنای محاسبه عوارض سالیانه خودروهای تولید داخل برابر با 1.5 در هزار قیمت فروش کارخانه و برای خودروهای وارداتی 1.5 در هزار ارزش گمرکی و حقوق ورودی می باشد و صرفا بر اساس قیمت های مصوب قبلی، اخذ عوارض صورت می گیرد.

مدیر کل تشخیص و وصول درآمد افزود: نحوه پرداخت عوارض سالیانه خودرو به دو طریق امکان پذیر است:

1-بصورت غیر حضوری و از طریق پورتال اینترنتی شهرداری تهران به نشانی www.tehran .ir.

2-به صورت حضوری: از طریق دفاتر خدمات الکترونیک شهرتهران.

رزمی با اشاره به سیاست شهرداری تهران مبنی برتوسعه خدمات غیر حضوری ونیل به شهر الکترونیک، افزود: به منظور جلوگیری از ترددهای غیرضروری و کاهش ترافیک و آلودگی هوا، امکان پرداخت عوارض برای کلیه شهروندان تهرانی از طریق پورتال شهرداری تهران فراهم است و شهروندان محترم می توانند، نسبت به پرداخت عوارض سالیانه اقدام نموده و علاوه برپرداخت عوارض خودرو و صرفه جویی در وقت و زمان خود ، در توسعه حمل و نقل عمومی نیز سهیم باشند. شایان ذکر است، پس از پرداخت عوارض از طریق غیر حضوری و با انتخاب گزینه ارسال از طریق پیک ، مفاصا حساب و بر چسب خودرو نیز از طریق پست به آدرس شهروندان محترم ارسال می گردد.

وی یادآور شد: شهروندانی که اطلاعات خودرویی آنها در سامانه موجود نباشد و یا بنا به دلایلی قادر به پرداخت اینترنتی عوارض نباشند، می توانند با در دست داشتن مدارک خودرو ، شامل (سند مالکیت، برگه فروش کارخانه یا برگ گمرکی و قبوض پرداختی سنوات قبل) به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک شهرتهران مراجعه نمایند.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران در خصوص پرداخت به هنگام عوارض خودرو، یادآور شد که به استناد بند(و) ماده(46) قانون مالیات بر ارزش افزوده، پرداخت عوارض سالیانه پس از موعد مقرر به ازای هر ماه تأخیر موجب تعلق جریمه ای معادل دو درصد می شود.

رزمی در پایان یادآوری کرد که مالکان با پرداخت به هنگام عوارض خودرو علاوه بر مشارکت در توسعه حمل و نقل عمومی از جریمه فوق نیز معاف می شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها